Gwiazdą stoiska Mercedesa na salonie we Frankfurcie (12-24 września) jest model Project ONE. Projekt powstawał w dziale AMG Mercedesa, współpracowali przy nim specjaliści z Formuły 1.
Mercedes Project ONE napędzają 4 silniki. Jeden spalinowy V6 turbo, o pojemności 1.6 l – taki sam, jaki zamontowany jest w bolidzie Mercedes-AMG Petronas Formuła 1, współpracują z nim 3 silniki elektryczne: 2 o mocy 120 kW każdy napędzają przednie koła, trzeci – współpracuje ze spalinowym (w sumie mają 500 kW) i napędzają koła tylne.
Łączna moc napędu Mercedesa-AMG Project One wynosi 740 kW, czyli 1000 KM. Pozwala to uzyskać prędkość maksymalną 350 km/h, a przyspieszenie od zera do 200 km/h – w niespełna 6 sekund! Bolid dzięki układowi hybrydowemu plug-in (możliwość ładowania baterii z gniazdka) może poruszać się tylko „na prądzie" – zasięg wynosi wówczas 25 km.
Mercedes-AMG Project ONE kosztuje 2 miliony 270 tys. euro, powstanie zaledwie 275 egzemplarzy. Należałoby napisać – kosztowało, ponieważ – jak podaje niemiecki „Auto Bild" – wszystkie egzemplarze zostały już sprzedane wybranej grupie klientów.