Prototyp mikrosamochodu Hondy jest rozwinięciem konceptu Micro Commuter Concept zaprezentowanego w 2011 roku podczas Tokyo Motor Show, W kabinie zmieści się jeden kierowca wraz i dwoje dzieci (po wymianie tylnego siedzenia pojazdem może podróżować jeden kierowca i jeden dorosły pasażer).

Testy w Japonii pomogą zweryfikować potencjał takiego pojazdu w różnych sytuacjach, obejmujących wykorzystanie go w codziennej eksploatacji na krótkich dystansach - podczas dojazdów do pracy, jako środka transportu dla rodzin z małymi dziećmi, jako pojazdu dla osób starszych, a także w usługach związanych z doręczaniem przesyłek oraz w programach współdzielenia pojazdów (car sharing).

Samochód z elektrycznym silnikiem o mocy 15 kW może rozpędzić się do 80 km/h. W pełni naładowane baterie wystarczają na około 60 km. Czas ładowania litowo-jonowych akumulatorów wynosi poniżej 3 godzin.

Wykorzystanie platformy typu Variable Design Platform umożliwiło umieszczenie akumulatora, silnika i jednostki sterującej pod podłogą w tylnej części pojazdu, co pozwoliło na skoncentrowanie elementów układu napędowego na niewielkiej przestrzeni.

W pojeździe można zamontować tablet, który pełni funkcję wyświetlacza danych z prędkościomierza, nawigacji satelitarnej i systemu audio czy obrazu przekazywanego przez kamerę cofania. Możliwe jest też ładowanie baterii tabletu z wykorzystaniem ogniw słonecznych zamontowanych na dachu pojazdu. Co więcej, Honda kontynuuje prace nad pokładowymi ogniwami słonecznymi, które wygenerują dodatkową energię służącą do napędu.

Elektryczny mikrosamochód Hondy Foto: Auto Świat
Elektryczny mikrosamochód Hondy