Choć nowy Tourer jest autem typu kombi, bardziej przypomina samochód o sportowym charakterze. Dynamiczny design nie odebrał Tourerowi walorów użytkowych. Bagażnik auta ma pojemność 624 l (z tylnymi siedzeniami w normalnej pozycji), a gdy tylne siedzenia są złożone bagażnik pomieści aż 1668 l (do poziomu dachu). Składanie tylnej kanapy odbywa się jednym ruchem, a podłoga powiększonego bagażnika jest płaska.
Kupujący nowego Civica Tourera będą mieli do wyboru 2 silniki: wysokoprężny 1.6 i-DTEC skonfigurowany z manualną skrzynią biegów oraz benzynowy 1.8 i-VTEC skonfigurowany ze skrzynią manualną lub „automatem".
Ciekawym i nowym rozwiązaniem technicznym w nowym Civicu jest system tylnych amartyzatorów adaptacyjnych. System umożliwia wybranie trzech rodzajów działania amortyzatorów: komfortowego, normalnego i dynamicznego, w zależności od potrzeb kierującego i warunków drogowych.
Nowy Civic Tourer będzie produkowany w zakładach Hondy w Wielkiej Brytanii, w salonach dilerów pojawi się na początku 2014 roku.