Pod względem stylistycznym Audi A3 najbardziej zmieniło się z tyłu. Długość (4 237 mm) i wysokość (1 421 mm) pozostały takie same. W porównaniu do poprzedniej generacji o 23 mm zwiększył się za to rozstaw osi (2 601 mm) i o 12 mm szerokość pojazdu, która wynosi teraz 1 777 mm. Nadwozie można przyozdobić dokupując jeden z oferowanych pakietów zewnętrznych: „aluminium” lub „S line”.
Większość zmian jest niewidoczna gołym okiem. Do budowy pojazdu użyto lżejszych, ale jeszcze wytrzymalszych materiałów, dzięki czemu trzydrzwiowy kompakt stracił na wadze – podstawowa wersja jest o 80 kg lżejsza od poprzednika. Bagażnik ma 365 litrów pojemności.
W momencie wprowadzenie na rynek Audi oferuje nowe A3 z jednym silnikiem TDI (2.0 o mocy 143 KM) oraz dwoma TFSI (1.4/122 KM i 1.8/180 KM. Wszystkie jednostki są standardowo wyposażone w system start-stop. Gama silnikowa będzie sukcesywnie poszerzana, jeszcze w tym roku do oferty trafi silnik 1.6 TDI. W ciągu roku auto będzie także dostępne z napędem na wszystkie koła quattro.
Cennik otwiera „A3-ka” ze 122-konnym silnikiem 1.4 TFSI w bazowej wersji Attraction. Auto jest wyposażone m.in. w: system ESC, komplet poduszek powietrznych, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek z pilotem i ręczną klimatyzację. Większych luksusów można oczekiwać od wersji Ambition o bardziej sportowym charakterze lub nastawionej na elegancję Ambiente. W tych odmianach nowe Audi A3 kosztuje przynajmniej 98 800 zł.
Dostępne są liczne pakiety promocyjne. Za 12 510 zł bazowy model można doposażyć o reflektory ksenonowe plus ze światłami do jazdy dziennej LED, automatyczną klimatyzację, radio MMIAudi sound system, alarm, tylne czujniki parkowania i 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.