Bardziej funkcjonalny, ale równie prestiżowy, wariant nowej „piątki” tradycyjnie będzie wprowadzony do oferty po klasycznym sedanie, który jest już dostępny u dilerów BMW (sprawdź ceny).

Zacznijmy od możliwości transportowych nowej serii 5 Touring – w końcu to kombi. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 570 litrów (o 10 litrów więcej niż w poprzedniej generacji modelu). Po złożeniu oparć tylnych siedzeń (dzielone w proporcji 40:20:40) przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1700 litrów. Pakowanie ułatwi automatycznie otwierana klapa i uchylna tylna szyba.

BMW serii 5 Touring będzie seryjnie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z funkcją samopoziomowania. Dzięki niemu nawet w pełni załadowany kufer nie wpłynie na wysokość prześwitu, komfort jazdy czy prowadzenie samochodu.

Początkowo do wyboru będą cztery silniki: benzynowe 2.0/252 KM i 3.0/340 KM oraz wysokoprężne 2.0/190 KM i 3.0/265 KM. Z wyjątkiem słabszego Diesla, silniki współpracując z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów Steptronic. W przypadku dwóch sześciocylindrowych modeli będzie dostępny napęd obu osi xDrive (benzyna seryjnie, Diesel w opcji). Kolejne wersje napędowe powiększa gamę BMW serii 5 Touring w ciągu 2017 roku.

„Piątka” kombi, tak jak sedan, będzie oferowała najnowsze aktywne systemy bezpieczeństwa i łączności BMW, włącznie z funkcją zdalnego parkowania w ciasnym miejscu.