W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Mitsubishi ASX idealnie wpisuje się w gusta kierowców
Nowe Mitsubishi ASX to przedstawiciel jednego z najpopularniejszych segmentów w Europie. To miejski SUV w rozmiarze B, a więc samochód, który idealnie wpisuje się w potrzeby większości kierowców. Dzięki kompaktowym rozmiarom jest poręczny i wygodny na co dzień, ale potrafi też zaskoczyć swoją przestronnością. Mitsubishi ASX mierzy 4227 mm długości, 1797 mm szerokości całkowitej i 1567 mm wysokości. Rozstaw osi na poziomie 2639 mm zapewnia tylną kanapę, na której mogą usiąść dorosłe osoby. Z kolei bagażnik ma aż 484 l pojemności, a jeśli złożymy oparcia drugiego rzędu siedzeń, to powiększy się do 1275 l. Asem w rękawie nowego Mitsubishi ASX jest bardzo szeroka, pięcioletnia gwarancja producenta, która od lat jest jednym z głównych walorów samochodów tej marki. Na zobowiązanie serwisowe Mitsubishi składają się pięcioletnia gwarancja na przebieg 100 000 km, zapewniająca użytkownikom poczucie szerokiej ochrony samochodu w czasie eksploatacji.
Jaki silnik ma teraz Mitsubishi ASX? Szeroka oferta
Mocną stroną nowego Mitsubishi ASX jest także oferta silnikowa. Mitsubishi oferuje bardzo szeroki wybór napędów, z opcjami zelektryfikowanymi – miękkim hybrydowym i w pełni hybrydowym (HEV), a także oszczędnymi jednostkami spalinowymi, dzięki czemu każdy może znaleźć wariant, który najlepiej odpowie jego oczekiwaniom. Ofertę uzupełnia też o jednostkę zasilaną LPG. Fabryczna instalacja sprawia, że korzystanie z autogazu jest zaskakująco wygodne. Trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem zapewnia 100 KM mocy i 170 Nm momentu obrotowego. Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa spala 6,7-8,4 l na 100 km. Jeśli jeździcie głównie po mieście, to warto zainteresować się hybrydowym ASX-em. Na ten napęd składają się 1,6-litrowa jednostka benzynowa z dwoma silnikami elektrycznymi i inteligentna skrzynia biegów obsługująca kilka trybów działania, które odpowiadają za dynamikę, szybkość reakcji i wysoką oszczędność układu. W mieście zespół z litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh może zapewnić do 80 proc. jazdy przy zasilaniu wyłącznie elektrycznym. Oficjalnie zmierzone w cyklu WLTP zużycie paliwa wynosi 4,7 l na 100 km.
Ile kosztuje nowe Mitsubishi ASX? I tu robi się ciekawie
Mitsubishi ASX w Polsce dostępne jest teraz w nowej ofercie, w której suma korzyści sięga aż 9 tys. zł. Nowoczesnego SUV-a można nabyć w atrakcyjnym finansowaniu Kredyt 50/50 0 proc. lub leasingu 101 proc. Dla kierowcy oznacza to, że może jeździć nowym ASX-em już od... 941 zł miesięcznie dzięki ofercie Niska Rata. Oczywiście wszystkie parametry można dostosować do swoich potrzeb. To okazyjna cena za jednego z najnowocześniejszych SUV-ów na rynku. Po liftingu ekran multimediów ma aż 10,4 cala. Sporą pozytywną zmianą jest za to nowe oprogramowanie oparte na systemie Android Automotive 12. Dzięki niemu użytkownik zawsze ma do dyspozycji nawigację Google Maps, a także wbudowanego asystenta Google. No i nie zabrakło oczywiście sklepu Play. W systemie są też aplikacje My Mitsubishi Motors, dające użytkownikom m.in. dostęp do diagnostyki w czasie rzeczywistym, do zdalnej obsługi i funkcji wyszukiwania pojazdu. System będzie aktualizowany w systemie OTA (bezprzewodowo, bez potrzeby jechania do serwisu). O bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów dba oczywiście cały zastęp systemów wsparcia.