Porsche 911 GT3 Cup jest najbardziej pożądanym samochodem wyścigowym. Od 1998 roku sprzedano już 2395 sztuk tego modelu klientom indywidualnym. Dla spragnionych wrażeń kierowców profesjonalnych oraz marzycielami mamy dobrą wiadomość: na rynek wkrótce trafi najnowsza wersja pucharowego Porsche bazująca na siódmej generacji 911 GT3.
Wyścigowy samochód z Zuffenhausen jest napędzany 6-cylindrowym motorem o pojemności 3.8-litra, który generuje 460 KM. Moc na tylne koła przenosi 6-stopniowa przekładnia sekwencyjna opracowana przez Porsche Motorpsort.
Nowością w 911 GT3 Cup są 380-milimetrowe wentylowane przednie tarcze hamulcowe, które ściskają 6-tłoczkowe aluminiowe zaciski oraz centralna śruba mocująca w kołach. Siódma generacja wyścigowego Porsche porusza się na szerszych o 20 milimetrów oponach z przodu (270 mm) oraz 10 milimetrów z tyłu (310 mm).
Inżynieriowie z Zuffenhausen poprawili bezpieczeństwo 911 GT3 Cup. Na nowo opracowano klatkę bezpieczeństwa, która lepiej chroni przed dachowaniem. Nowy jest także fotel z „uszami” oraz otwór w dachu przeznaczony dla lekarzy pierwszego kontaktu na wypadek, gdyby kierowca utknął w pojeździe.
W siedzibie Porsche w Weissach prowadzone są ostatnie testy przez profesjonalnych kierowców zanim świeżutkie modele 911 GT3 Cup trafią w ręce klientów.Pierwsze modele będziemy mogli zobaczyć w serii Porsche Mobil 1 Supercup. Cena wyjściowa za podstawowy model w białbym lakierze wynosi 181 200 euro.
„Nowe 911 GT3 Cup jest o wiele łatwiejsze w prowadzeniu na limicie. Samochód doskonale wyważono i zbalansowano. Nowa geometria bardzo pozytywnie wpływa na przyczepność. Porsche 911 Cup to po prostu auto sprawiające frajdę z jazdy” – mówił Timo Bernhard odpowiedzialny za rozwój wyścigowego modelu.
Hybrydowe Porsche 911 GT3 na tor