Model dostępny jest w dwóch wersjach oraz bogatym wyposażeniem standardowym. Renault Clio R.S. 200 EDC i Renault Clio R.S. Trophy posiadają wszystkie nowe rozwiązania wprowadzone w nowym Clio, uzupełnione o know-how i doświadczenie Renault Sport w sportach wyczynowych. W samochodzie zastosowano również zewnętrzne elementy stylistyczne, zaprezentowane w samochodzie koncepcyjnym Clio R.S.16 podczas ostatniego Grand Prix Monako.

Przód nowego Clio R.S. wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy, określony mianem „R.S. VISION”. Nadaje on niepowtarzalny wygląd przodowi samochodu, a także zapewnia doskonałe oświetlenie.

Technologia ta, zaprezentowana po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym Clio R.S.16, przeszła w ten sposób od fazy koncepcyjnej do produkcji seryjnej. Umożliwia ona połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty, świateł pozycyjnych i drogowych w celu poprawy widoczności nocą.

Auto oferuje także nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.

Nowe Renault Clio R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Ponadto jest to jedyny samochód w tym segmencie oferowany z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie Renault Clio R.S. do potrzeb użytkownika. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi – stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.

Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym Clio R.S.16 jest wyjątkowy układ wydechowy opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla Renault Clio R.S. Trophy. Ten unikalny w segmencie wydech nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.

Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM uzyskuje najlepsze osiągi w porównaniu z samochodami sportowymi tej kategorii: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 s oraz prędkość maksymalną 235 km/h.

Wyposażenie seryjne Renault Clio R.S. obejmuje m.in.

• Światła przednie Full LED „Pure Vision”

• Dodatkowe światła LED „R.S. Vision”

• Światła tylne LED

• Przedni zderzak z aerodynamiczną listwą F1 w kolorze szarym

• Specjalny spojler dachowy R.S.

• Specjalne spojlery progowe

• Oznaczenie R.S. pod przednim logo

• Oznaczenie R.S. na klapie bagażnika

• Dolny pas zderzaka tylnego oraz obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni

• Boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia z wstawkami w kolorze szarym

• Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze lśniącej czerni lub w kolorze nadwozia (w zależności od koloru nadwozia)

• Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku

• Podwójna, chromowana prostokątna końcówka rury wydechowej, wbudowana w dyfuzor

• Dyfuzor w kolorze szarym z wbudowanymi po bokach końcówkami rury wydechowej

• Deska rozdzielcza z oznakowaniem „R.S.”

• Aluminiowe progi drzwi z oznakowaniem „R.S.”

• Wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze czerwonym

• Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17-calowe R.S. srebrno-szare

• Zawieszenie Sport typowe dla wersji R.S.

• Łopatki sterujące biegami umieszczone przy kierownicy

• Wskaźnik zmiany biegów (wizualny i dźwiękowy)

• Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego

• System R.S. Drive (3 tryby: Normal, Sport i Race) ze wskaźnikiem wybranego trybu jazdy

• Komputer pokładowy z zespołem wskaźników analogowo-cyfrowych

• System R.S. Diff poprawiający możliwość przyspieszania i właściwości trakcyjne Clio R.S. przy pokonywaniu zakrętów

• Funkcja Launch Control – inteligentny układ elektroniczny gwarantujący skuteczne ruszanie z miejsca (do testowania na torze)

• System wspomagania parkowania tyłem

• Karta Renault Hands Free

• Sportowa skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości z ozdobnym elementem z oznaczeniem R.S. na czerwonym tle

• Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów

• System Stop & Start

• System Renault BASS REFLEX

• Media Nan Evolution: multimedialny system z ekranem dotykowym 7-calowym, nawigacją, radioodtwarzaczem 4x20W, Bluetooth, złączem USB i jack oraz dostępem do aplikacji AHA

• Aluminiowe pedały

• Fotele Renault Sport ze wzmocnionymi podparciami bocznymi

• Tapicerka grafitowa R.S. z czerwonymi przeszyciami

• Fotel kierowcy z regulacją wysokości

• 5 zagłówków z regulacją wysokości, zagłówki przednie z oznakowaniem R.S.

• Klimatyzacja automatyczna

• Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy

• Lusterka boczne składane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej

• Osłona przeciwsłoneczna z zamykanym lusterkiem po stronie kierowcy

• Osłona przeciwsłoneczna po stronie pasażera z lusterkiem

• Uchwyt po stronie pasażera z przodu i na dwóch bocznych miejscach z tyłu

• Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (dzielone oparcie)

• System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR), z możliwością wyłączenia w trybie RACE

• ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania i elektronicznym korektorem siły hamowania

• Regulator-ogranicznik prędkości

• System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)

• Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne

• Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu

• Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, ogranicznikiem napięcia i napinaczem

• Tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach

• Trzypunktowy pas bezpieczeństwa Spyder na tylnym środkowym siedzeniu z mocowaniem do dachu

• Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)

• Czujnik światła i deszczu

• Światła przeciwmgłowe

• System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu

• Zestaw do naprawy uszkodzenia opony

Clio R.S. TROPHY dodatkowo:

• Czerwone zaciski tarcz hamulcowych

• Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18-calowe R.S. czarne

• Sportowe zawieszenie Trophy

• Tytanowy układ wydechowy Akrapovic