Model dostępny jest w dwóch wersjach oraz bogatym wyposażeniem standardowym. Renault Clio R.S. 200 EDC i Renault Clio R.S. Trophy posiadają wszystkie nowe rozwiązania wprowadzone w nowym Clio, uzupełnione o know-how i doświadczenie Renault Sport w sportach wyczynowych. W samochodzie zastosowano również zewnętrzne elementy stylistyczne, zaprezentowane w samochodzie koncepcyjnym Clio R.S.16 podczas ostatniego Grand Prix Monako.
Przód nowego Clio R.S. wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy, określony mianem „R.S. VISION”. Nadaje on niepowtarzalny wygląd przodowi samochodu, a także zapewnia doskonałe oświetlenie.
Technologia ta, zaprezentowana po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym Clio R.S.16, przeszła w ten sposób od fazy koncepcyjnej do produkcji seryjnej. Umożliwia ona połączenie funkcji świateł przeciwmgłowych, świateł doświetlających zakręty, świateł pozycyjnych i drogowych w celu poprawy widoczności nocą.
Auto oferuje także nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.
Nowe Renault Clio R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Ponadto jest to jedyny samochód w tym segmencie oferowany z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie Renault Clio R.S. do potrzeb użytkownika. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup z kołami 18-calowymi – stanowiące optymalny kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.
Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym Clio R.S.16 jest wyjątkowy układ wydechowy opracowany przez specjalistyczną firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla Renault Clio R.S. Trophy. Ten unikalny w segmencie wydech nadaje silnikowi natychmiast rozpoznawalny i niepowtarzalny dźwięk, ale też wpływa na bardziej dynamiczne wchodzenie na wysokie obroty.
Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM uzyskuje najlepsze osiągi w porównaniu z samochodami sportowymi tej kategorii: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 s oraz prędkość maksymalną 235 km/h.
Wyposażenie seryjne Renault Clio R.S. obejmuje m.in.
• Światła przednie Full LED „Pure Vision”
• Dodatkowe światła LED „R.S. Vision”
• Światła tylne LED
• Przedni zderzak z aerodynamiczną listwą F1 w kolorze szarym
• Specjalny spojler dachowy R.S.
• Specjalne spojlery progowe
• Oznaczenie R.S. pod przednim logo
• Oznaczenie R.S. na klapie bagażnika
• Dolny pas zderzaka tylnego oraz obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
• Boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia z wstawkami w kolorze szarym
• Przednie zewnętrzne klamki drzwi w kolorze lśniącej czerni lub w kolorze nadwozia (w zależności od koloru nadwozia)
• Tylne zewnętrzne klamki drzwi ukryte przy tylnym słupku
• Podwójna, chromowana prostokątna końcówka rury wydechowej, wbudowana w dyfuzor
• Dyfuzor w kolorze szarym z wbudowanymi po bokach końcówkami rury wydechowej
• Deska rozdzielcza z oznakowaniem „R.S.”
• Aluminiowe progi drzwi z oznakowaniem „R.S.”
• Wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze czerwonym
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17-calowe R.S. srebrno-szare
• Zawieszenie Sport typowe dla wersji R.S.
• Łopatki sterujące biegami umieszczone przy kierownicy
• Wskaźnik zmiany biegów (wizualny i dźwiękowy)
• Elektryczne, zmienne wspomaganie układu kierowniczego
• System R.S. Drive (3 tryby: Normal, Sport i Race) ze wskaźnikiem wybranego trybu jazdy
• Komputer pokładowy z zespołem wskaźników analogowo-cyfrowych
• System R.S. Diff poprawiający możliwość przyspieszania i właściwości trakcyjne Clio R.S. przy pokonywaniu zakrętów
• Funkcja Launch Control – inteligentny układ elektroniczny gwarantujący skuteczne ruszanie z miejsca (do testowania na torze)
• System wspomagania parkowania tyłem
• Karta Renault Hands Free
• Sportowa skórzana kierownica z regulacją wysokości i głębokości z ozdobnym elementem z oznaczeniem R.S. na czerwonym tle
• Autostradowy tryb pracy kierunkowskazów
• System Stop & Start
• System Renault BASS REFLEX
• Media Nan Evolution: multimedialny system z ekranem dotykowym 7-calowym, nawigacją, radioodtwarzaczem 4x20W, Bluetooth, złączem USB i jack oraz dostępem do aplikacji AHA
• Aluminiowe pedały
• Fotele Renault Sport ze wzmocnionymi podparciami bocznymi
• Tapicerka grafitowa R.S. z czerwonymi przeszyciami
• Fotel kierowcy z regulacją wysokości
• 5 zagłówków z regulacją wysokości, zagłówki przednie z oznakowaniem R.S.
• Klimatyzacja automatyczna
• Szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy
• Lusterka boczne składane elektrycznie, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej
• Osłona przeciwsłoneczna z zamykanym lusterkiem po stronie kierowcy
• Osłona przeciwsłoneczna po stronie pasażera z lusterkiem
• Uchwyt po stronie pasażera z przodu i na dwóch bocznych miejscach z tyłu
• Tylna kanapa dzielona w układzie 1/3-2/3 (dzielone oparcie)
• System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) z funkcją zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR), z możliwością wyłączenia w trybie RACE
• ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania i elektronicznym korektorem siły hamowania
• Regulator-ogranicznik prędkości
• System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
• Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne
• Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera z przodu
• Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości, ogranicznikiem napięcia i napinaczem
• Tylne pasy bezpieczeństwa 3-punktowe, z ogranicznikami napięcia na bocznych miejscach
• Trzypunktowy pas bezpieczeństwa Spyder na tylnym środkowym siedzeniu z mocowaniem do dachu
• Sygnał niezapiętych pasów bezpieczeństwa (na wszystkich miejscach)
• Czujnik światła i deszczu
• Światła przeciwmgłowe
• System mocowania fotelików dla dziecka Isofix na bocznych miejscach z tyłu
• Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
Clio R.S. TROPHY dodatkowo:
• Czerwone zaciski tarcz hamulcowych
• Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18-calowe R.S. czarne
• Sportowe zawieszenie Trophy
• Tytanowy układ wydechowy Akrapovic