Produkowana w Turcji francuska nowość aspiruje rozmiarami i wyposażeniem do aut wyższego segmentu. Jego długość wynosi 4,63 m, rozstaw osi to pokaźne 2,71 m, zapewniające komfort podróży osobom jadącym z tyłu. Bagażnik ma pojemność 550 l, czyniąc z tego sedana prawdziwie rodzinne i uniwersalne auto.

Elegancji proporcjonalnej sylwetce auta dodają w pełni LED-owe reflektory, zarówno przednie jak i tylne. We wnętrzu również zadbano o estetykę i funkcjonalność na najwyższym poziomie. Przed oczami kierowcy może znajdować się w pełni konfigurowalny ekran o przekątnej 7 cali, natomiast w konsolę centralną może być wkomponowany dotykowy ekran o przekątnej 8,7 cala, przypominający tablet.

W całym wnętrzu porozmieszczano liczne schowki, przydatne podczas codziennej eksploatacji. Nie zabrakło oczywiście skóry oraz przyjemnych w dotyku, miękkich plastików, dostępnych w szerokiej palecie kolorów. Słowem – każdy znajdzie coś dla siebie.

O bezpieczeństwo i komfort użytkowników zadba cały zastęp systemów wspomagających, włączając w to m.in. kamerę 360 stopni, system kontroli ruchu poprzecznego podczas wyjeżdżania z parkingu, aktywny tempomat czy wspomaganie awaryjnego hamowania w zakresie 30-150 km/h. Ponadto Megane Sedan można wyposażyć w automatycznego asystenta parkowania, automatyczne światła drogowe czy czujnik ciśnienia w oponach. Kolejne techniczne dodatki dostępne w Renault, to np. dostęp bezkluczykowy, dwustrefowa klimatyzacja oraz podgrzewane koło kierownicy.

W palecie znajdzie się osiem silników – cztery benzynowe i cztery wysokoprężne. Będą one dysponowały mocami od 90 do 130 KM. Dwa silniki benzynowe oraz jeden diesel są też dostępne z automatyczną skrzynią biegów o sześciu lub siedmiu przełożeniach. Ceny nowego Megane Sedan nie są na razie znane.