Skoda Octavia – może być tańsza nawet o 10 000 zł

Skoda Octavia od lat jest nie tylko najlepiej sprzedającym się modelem Skody, lecz także najczęściej kupowanym autem w Polsce. Ma bowiem nowoczesną technikę, przestronne, praktyczne nadwozia oraz dobrze skalkulowaną cenę. Obecnie w salonach Skody oferowana jest trzecia generacja modelu, która po raz ostatni została zmodernizowana na początku 2017 roku.

 Skoda Octavia w palecie Skody ma bogatą ofertę: dostępne są dwie wersje nadwoziowe (liftback i droższe o ok. 5000 zł kombi), szeroka paleta silników o mocy od 115 do 245 KM powinna zadowolić każdego kierowcę. Jeśli dodamy do tego możliwości wyboru napędu 4x2 lub 4x4 i możliwości wybrania jednej z pięciu wersji wyposażenia – otrzymamy liczbę konfiguracji, która powinna zadowolić każdego kierowcę poszukującego praktycznego rodzinnego auta.

 Wszystkie silniki, z wyjątkiem benzyniaka 190 KM i diesla 150 KM, są seryjnie oferowane z manualnymi skrzyniami (5- lub 6-biegowymi). W pozostałych odmianach za 7-biegowe DSG dopłata wynosi ok. 8000 zł. Wszystkie silniki standardowo kierują moment obrotowy na przednią oś, a napęd 4x4 występuje obecnie jako opcja w przypadku wybrania 190 konnego silnika benzynowego, lub 184 konnego turbodiesla. Benzynowy motor 1.5/150 KM ma system odłączania cylindrów ACT, uruchamiany podczas jazdy ze stałą prędkością.

Foto: Skoda

Już w podstawowej wersji wyposażenia Active standardowo otrzymamy: klimatyzację półautomatyczną Climatic, radio Swing z 6,5-calowym wyświetlaczem, wejściem na kartę SD i złączem USB, zestaw głośnomówiący bluetooth, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, oraz światła LED do jazdy dziennej. Wersja wyposażenia Ambition jest dodatkowo wyposażona w: 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z tyłu z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem, trójramienną skórzana wielofunkcyjna kierownica z obsługą radia i telefonu, z małym pakietem skórzanym, podłokietnik z przodu, fotele kierowcy i pasażera regulowane na wysokość wraz z regulacją odcinka lędźwiowego i światła przeciwmgłowe. W wersji Style dodatkowo standardowo otrzymamy: 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, radio Bolero z 8-calowym wyświetlaczem, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz z przodu i elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne z podświetleniem LED. Natomiast dla miłośników mocnych wrażeń z jazdy przewidziano dwie wersje RS oraz RS Challenge.

Skoda Octavia tańsza nawet o 10 000 zł! Sprawdź ofertę przygotowaną specjalnie dla ciebie!

 Skoda Fabia - może być tańsza nawet o 4 000 zł

Foto: Skoda

To kolejny model Skody, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Bowiem już w momencie rynkowego debiutu pierwszej generacji ten model zdobył serca kierowców – również tych w Polsce. Obecnie w salonach Skody możemy kupić trzecią generację Fabii – czyli modelu z pogranicza segmentów B i C – albo jeśli wolicie, bardzo wyrośniętego auta miejskiego. Które w niewielkim z zewnątrz nadwoziu skrywa wnętrze auta niemal kompaktowego. W 2018 roku Skoda Fabia została poddana faceliftingowi podczas którego zmodyfikowano kształt: zderzaków, reflektorów i świateł przeciwmgielnych, dodano ledowe oświetlenie z przodu i z tyłu, oraz wyposażono Skodę Fabię w dodatkowe systemy wspomagające i nowe multimedia. To najważniejsze zmiany, które wprowadzono podczas liftingu.

Pod maską – zmodernizowane pod kątem nowej emisji spalin trzycylindrowe benzyniaki 1.0, przy czym najsłabszy 60-konny silnik, to wolnossący motor z wielopunktowym wtryskiem MPI (1750 zł dopłata do instalacji LPG). Natomiast mocniejszy silnik to doładowana jednostka 1.0 TSI osiągająca maksymalnie 95 KM. Jak widać, przy okazji face liftingu Skoda zrezygnowała w Fabii z diesli i mocniejszych silników benzynowych, pozostawiając w ofercie te silniki, które cieszyły się największym powodzeniem wśród klientów. Standardowo wszystkie benzyniaki połączono z manualnymi skrzyniami i co ciekawe nawet za dopłatą nie możemy doposażyć tego modelu o automatyczną skrzynię biegów.

Foto: Skoda

Wyposażenie Skody Fabii może nie zrobi wrażenia na miłośnikach luksusowych limuzyn, ale całość skonfigurowano tak, aby każda specyfikacja zadowoliła klienta poszukującego bezpiecznego, komfortowego miejskiego auta za rozsądne pieniądze. Zatem w wersji Active standardowo otrzymamy: 6 airbagów, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, hamulce: antykolizyjny i pokolizyjny, wspomaganie ruszania pod górę, układ start-stop, manualną klimatyzację i centralny zamek – czyli takie programowe minimum, dzięki któremu możemy przemieszczać się z punktu A do B w całkiem komfortowych warunkach – zimą nie zmarzniemy, a latem nie będzie nam gorąco. W wersji Ambition dodatkowo bez żadnej dopłaty otrzymamy - radio z ekranem dotykowym, USB i BT, komputer pokładowy i chromowane elementy wnętrza. Wersja Style dodatkowo została wyposażona w system wspomagający, którego zadaniem jest pomoc w uniknięciu kolizji, światła przeciwmgielne, bezkluczykowe uruchamianie, czujniki parkowania z tyłu, skórzaną kierownicę, relingi i 15-calowe koła z lekkich stopów. Wersja Style Color to dodatkowo podgrzewane fotele, kamera cofania, radio ze SmartLink+, dodatkowe głośniki, kolorowe słupki nadwozia i 16-calowe koła. Natomiast topową wersję Monte Carlo dodatkowo doposażono w sportowe nakładki na pedały i czarny grill. Jak zatem widać, oferta Skody Fabii pomimo stosunkowo małej gamy jednostek napędowych powinna zadowolić każdego, kto poszukuje nie za dużego, ale praktycznego i dobrze wyposażonego auta.

Skoda Fabia tańsza nawet o 4 000 zł! Sprawdź ofertę przygotowaną specjalnie dla ciebie!

Foto: Auto Świat
Cytat Kontent Komers