Kamera przyda się nie tylko na wakacyjną podróż samochodem. To dobre rozwiązanie na każdą przejażdżkę, by w razie sytuacji spornej (kolizja, wypadek) wykorzystać zarejestrowany materiał. Nie dziwi zatem, że niewielkie urządzenia mocowane zwykle do przedniej szyby cieszą się sporym zainteresowaniem. W wielu samochodach jakie mijamy po drodze łatwo zauważyć niewielką kamerę przyczepioną do szyby. Zwykle najbardziej w oczy rzucają się te modele, które mają dodatkowe diodowe podświetlenie – bywa, że włączone nie tylko w nocy, ale i w ciągu dnia.

Nowe propozycje przygotowały dwie uznane firmy z Tajwanu: DOD oraz MIO. Pierwsze nowości nie należą do najtańszych. DOD wycenił swój model RC500S na 1600 zł! Znacznie tańsze jest MIO MiVue 792 WIFI Pro, choć cenowo to wciąż wysoka półka - prawie 800 zł. Marcin Gutkiewicz reprezentujący MiTAC Europe obiecuje nawet, że: „MiVue 792 WIFI Pro to zaledwie przedsmak tego, co czeka nas w przyszłości. Kolejne urządzenia z serii 700 wniosą wiele nowości, wyznaczając tym samym trendy wśród kamer samochodowych kategorii premium”.

MIO zastępuje popularną serię 600

MiVue 792 WIFI Pro jest pierwszym urządzeniem z całej nowej serii, która zastąpi bardzo popularną kolekcję MIO 600. Firma chwali się zastosowaniem nowego czułego sensora optycznego Sony Starvis (IMX291), który wykorzystywano do tej pory w profesjonalnych systemach monitoringu. MIO twierdzi nawet, że „może poszczycić się rekordem na rynku w zakresie płynności nagrań”. Kamera nagrywa bowiem w trybie Full HD z zachowaniem 60 klatek na sekundę. Co to oznacza dla kierowcy?  Łatwiej będzie uzyskać stopklatkę z bardziej wyraźnym i ostrym widokiem detali.

MIO MiVue 792
MIO MiVue 792

W MIO  wykorzystano funkcję WDR, by uzyskać lepszą widoczność słabiej doświetlonych elementów. W standardzie jest też łączność WiFi, by przesyłać nagrania z kamery prosto do smartfonu. Ciekawostką jest funkcja komunikacji kamery z czujnikami ciśnienia w oponach oraz system wspomagania kierowcy (ostrzeganie o przekroczeniu linii oraz o ryzyku najechania na poprzedzający pojazd).

DOD z dwoma kamerami

RC500S to dwa w jednym. W jednej obudowie zmieszczono dwie kamery rejestrujące obraz Full HD. Podobnie jak w MIO wykorzystano nowy sensor Sony Starvis Cmos. Firma chwali się, że udało się uzyskać zwiększenie czułości ISO aż do 12 800, by uzyskać lepsze efekty przy gorszym oświetleniu. W standardzie funkcja WDR oraz system optyki złożony z sześciu soczewek. Obraz jest rejestrowany w trybie 30 klatek na sekundę.

DOD RC500S
DOD RC500S

Wideorejestrator może się połączyć z telefonem, by łatwiej odtworzyć zapisane filmy. Łączność odbywa się poprzez moduł WiFi. DOD zainwestował w funkcje wspomagania kierowcy. Jest zatem ostrzeganie przed fotoradarami oraz wykrywanie ruchu na parkingu. Tak jak w wielu innych modelach nagrania zarejestrowane w trakcie kolizji zabezpieczone są przed skasowaniem. Urządzenie dostosowano do kart Micro SD o pojemności 128 GB.