Samochód mierzy 4,5 m długości, ok. 1,8 m szerokości i 1,5 m wysokości. Przestronne wnętrze zapewnia duży rozstaw osi – 2,64 m. Fiat twierdzi, że w kabinie wygodnie może podróżować pięć osób. Niewielkie sedany zawsze zaskakują pojemnością bagażnika, Tipo również – jego kufer może pomieścić aż 520 litrów.

Bogate wyposażenie ma być kolejną mocną stroną nowego Fiata. Na liście opcji znajdzie się m.in. systemu Uconnect z pięciocalowym ekranem dotykowym, łącznością Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio, czytnikiem SMS, sterowaniem głosowym, gniazdem Aux i wejściem USB oraz przyciskami do sterowania na kierownicy. Na życzenie oferowane jest ponadto kamera cofania oraz nawigacja TomTom.

Gama jednostek napędowych będzie się składać z dwóch silników benzynowych (1,4 l o mocy 95 KM i 1,6 l o mocy 110 KM z automatyczną skrzynią biegów) i dwóch turbodiesli Multijet II (1,3 l o mocy 95 KM i 1,6 l o mocy 120 KM).

Tipo zaprojektowano we Włoszech, w Centrum Stylistycznym Fiata, ale jego produkcja odbywa się w Turcji, w fabryce w Bursie. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ model opracowano we współpracy z tureckim ośrodkiem badawczo-rozwojowym Tofaş R&D. Co istotne, auto od początku zaplanowano w nadwoziu trójbryłowym. Dzięki temu jego stylistyka jest spójna, bagażnik sedana nie jest „doklejony” na siłę.

Sprzedaż nowego Fiata Tipo w Polsce rozpocznie się w pierwszym kwartale 2016 roku. Ceny nie są jeszcze znane.