Długo oczekiwany model nie zaskoczył i potwierdziły się wcześniejsze spekulacje. Nowa generacja Forda Fiesta ma dynamiczniejsza sylwetkę, której jednak w porównaniu z poprzednią generacją nie można uznać za zbyt rewolucyjną.

Producent zapowiada cztery wersje – stylową Titanium, luksusową Vignale, sportową ST-Line oraz outdorowy Active.

Rewolucyjne zmiany przeszła deska rozdzielcza, która otrzymała dodatkowy tablet systemu Sync 3 z 8-calowym ekranem. Dzięki temu można było zrezygnować z wielu przycisków. Dla zamożniejszych klientów w topowej wersji oferowany będzie system audio B&O Play.

Producent nie opublikował jeszcze oficjalnych danych technicznych, ale jedną z najważniejszych nowości jest trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost, który może pracować bez jednego cylindra. To pierwsze taki trzycylindrowy silnik na świecie. Odłączenie jednego cylindra zajmuje tylko 14 milisekund, a oszczędność paliwa to ok. 6 procent. Nowa jednostka napędowa ma pojawić się w sprzedaży w 2018 r.