Z pierwszych oficjalnych zdjęć wersji koncepcyjnej można wnioskować, że nowy Ford Ka jest coraz bliżej produkcji seryjnej. Zapewne jedynie nie otrzyma przednich świateł diodowych.
Dotychczas żadna z produkowanych generacji Forda Ka nie była też pięciodrzwiowym hatchbackiem. Projekt pod kryptonimem B562 po raz pierwszy ukazuje moliwości takiego rozwiązania. Przednia część pojazdu wykorzystuje już wprowadzaną do kolejnych modeli Forda maskę „astona”. Tylna część nawiązuje do europejskich wersji.
Według jeszcze nie potwierdzonych informacji nowy Ford Ka przeznaczony na rynek brazylijski będzie miał do dyspozycji dwie jednostki napędowe. Podstawowym będzie to trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1.0 li mocy 80 KM. Drugim w ofercie będzie czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej o pojemności skokowej 1.5 l i mocy 107 KM przy 6500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 145 Nm. W przypadku spalania bioetanolu uzyskanego z trzciny cukrowej moc tego silnika osiąga 111 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 147 Nm.
Produkcja nowego Forda Ka, który będzie modelem globalnym, rozpocznie się w brazylijskim Camacari w połowie 2014 roku. Plany dotyczące europejskiej wersji wciąż nie są jeszcze znane. Tym bardziej, że Ford nie zdementował jeszcze informacji dotyczcej zakończenia produkcji obecnej drugiej generacji Forda Ka w Tychach i braku następcy tego modelu.