Ford Mustang to jeden z tych samochodów, które w znaczący sposób zapisały się w świadomości ludzi. Stał się symbolem wolności, amerykańskim snem, dziecięcym marzeniem, bohaterem popkultury i ikoną przemysłu motoryzacyjnego Stanów Zjednoczonych. Obiektem kultu wielu milionów fanów na całym świecie, a dla niektórych wręcz członkiem rodziny.

Na przestrzeni blisko pięćdziesięciu lat, a dokładnie od 17 kwietnia 1964 roku, sprzedano ponad dziewięć milionów Mustangów pięciu różnych generacji – jednych bardziej, innych mniej udanych. Dziś, 5 grudnia 2013 roku, po dziesięciu latach od debiutu Mustanga V, czas przywitać jego następcę!

Foto: Auto Świat
Oto nowy Ford Mustang: z kopyta do Europy

Najnowszy Ford Mustang zachował swój niepowtarzalny charakter i wygląda obiecująco. Nadwozie fastback z długą maską oraz krótko zakończonym tyłem doskonale odzwierciedla ducha oryginalnego Mustanga. Wystarczy jedno spojrzenie, aby rozpoznać legendarnego Forda. Nie będziemy jednak rozpisywać się na temat designu. Przyjrzycie się dokładnie zdjęciom i sami oceńcie czy jesteście podobnego zdania jak my.

Przejdźmy do jednostek napędowych. Pod maską Forda Mustanga VI początkowo może znaleźć się jeden z dwóch dostępnych silników:

- konserwatywny, wolnossący V8 5.0 l | 426 KM | 529 Nm(wersja GT)

- współczesny, turbodoładowany EcoBoost 2.3 l| 309 KM | 407 Nm

Wygląda na to, że historia zatoczyła koło. W 1974 powstał Mustang II z czterocylindrowym motorem o pojemności 2.3 litra, choć znacznie słabszym niż EcoBoost (do 92 KM) i przestarzałym na dzisiejsze czasy. Dziesięć lat później zadebiutował Mustang SVO ze zmodernizowaną i wzmocnioną do 205 KM jednostką.

Foto: Auto Świat
Oto nowy Ford Mustang: z kopyta do Europy

Dużą nowością w nowym Mustangu jest jego zawieszenie. Inżynierowie dojrzeli do niezależnego wielowahaczowego rozwiązania wykonanego w dużej mierze z aluminium. Dzięki temu jest dużo bardziej precyzyjne, lżejsze i sztywniejsze. To z kolei przekłada się nie tylko na komfort, ale przede wszystkim możliwości torowe.

Samochód będzie produkowany w fabryce Flat Rock, a sprzedaż rozpocznie się wiosną 2014 roku. Najważniejsza informacja jest jednak taka, że po raz pierwszy w historii Mustang będzie oficjalnie oferowany w Europie, w tym Polsce!