Japoński producent przedstawił jednocześnie dwie wersje nadwoziowe nowej Imprezy – czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego hatchbacka. Wizualnie oba warianty niczym nie szokują, prezentują typowo azjatycki design, który bardziej kojarzy się z autami z... Korei niż z Japonii.

Nie zmienia to jednak faktu, że nowa Impreza jest przełomowym modelem Subaru. Nowa Impreza to pierwszy model marki, który powstał na zupełnie nowej platformie (Subaru Global Platform). Dzięki temu konstrukcja pojazdu jest sztywniejsza i mocniejsza. Obniżono także środek ciężkości samochodu. Nowa platforma będzie stanowiła bazę dla przyszłych modeli Subaru.

Pozytywnie zmiany znajdziemy we wnętrzu, które jest przestronniejsze niż do tej pory. Centralny panel deski rozdzielczej prezentuje się naprawdę nieźle. W wyższych wersjach wyposażenia centrum sterowania stanowi ośmiocalowy ekran dotykowy. Producent przekonuje, że kierowca ma zapewnioną świetną widoczność. Na pokładzie pojawiły się najnowsze systemy czynnego bezpieczeństwa.

Na rynku amerykańskim nowe Subaru Impreza będzie oferowane z nowym silnikiem, naturalnie typu bokser, o pojemności dwóch litrów. To kompletnie zmodernizowana jednostka, jest lżejsza i nieco mocniejsza od poprzedniej – jej moc maksymalna wynosi 152 KM. Napęd jest stale przenoszony na cztery koła (Symmetrical AWD), co stanowi wizytówkę Subaru. Silnik sprzężono z udoskonaloną bezstopniowa skrzynią biegów Lineatronic, oferującą również tryb ręczny z siedmioma wirtualnymi przełożeniami.

Nowe Subaru Impreza trafi do sprzedaży w USA w drugiej połowie tego roku. Dotychczasowa, czwarta, odsłona kompaktowego modelu Subaru nie była oferowana w Polsce (dostępny jest tylko sportowy model WRX STI). Ciekawe, czy to się zmieni w przypadku piątej generacji.