Samochód powstał na platformie TNGA i wykorzystuje rozwiązania najnowszej generacji systemu hybrydowego, który w 2016 roku zadebiutował w nowej Toyocie Prius. Co ciekawe, obie wersje najpopularniejszej hybrydy świata różnią się teraz stylistyką. Do tej pory wyglądały niemal tak samo.

Przejdźmy do meritum, czyli hybrydowego układu pojazdu. Prius Plug-In wyróżnia się znacząco zwiększonym zasięgiem i wyższą maksymalną prędkością jazdy na silniku elektrycznym, niż dotychczas. W elektrycznym trybie jazdy może rozpędzić się do 135 km/h. Zasięg na samym silniku elektrycznym wynosi 50 km – to dwa razy więcej niż w poprzedniej generacji. Ładowanie baterii trwa niespełna 2,5 godziny przy użyciu standardowej wtyczki (230 volt). Producent deklaruje, że przy naładowanej baterii auto potrafi zużyć zaledwie 1,4 litra benzyny na 100 km.

Toyota Prius Plug-in Hybrid trafi do sprzedaży w Europie pod koniec tego roku.