Eksperci pracujący nad zewnętrznym oświetleniem pojazdów w firmie Opel wprowadzali oni właśnie ostatnie poprawki do adaptacyjnych matrycowych reflektorów IntelliLux LED debiutujących w nowej Astrze (w międzyczasie wyróżnionych nagrodą), które składają się z 16 segmentów diod LED — po 8 z każdej strony pojazdu — i automatycznie oraz nieustannie dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze.

Podziwiając Monzę Concept, fachowcy od oświetlenia w firmie Opel zastanawiali się nad sposobem dopasowania innowacyjnej matrycowej technologii oświetlenia do ultrawąskich reflektorów Insignii następnej generacji.

Wsparciem dla specjalistów od oświetlenia Opla oraz korzyścią dla przyszłych nabywców nowej Insignii był błyskawiczny rozwój oświetlenia diodowego. W okresie prac nad Astrą, rozmiary diod LED zmniejszały się, a ich moc rosła. Inżynierowie Opla wykorzystali te nowe zalety, umieszczając w reflektorach nowej Insignii, inspirowanych studyjnym modelem Monza Concept, dwa razy więcej segmentów diodowych (32) niż w Astrze.

Większa liczba segmentów diodowych pozwala na bardziej płynne i precyzyjne ruchy snopu światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED w nowej Insignii generują więcej jaśniejszego światła.

Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory IntelliLux LED nowej Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty matrycy rośnie w zależności od kąta skręcania pojazdu, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu.

Kolejną cechą poprawiającą widoczność w nowej Insignii jest oświetlenie punktowe zintegrowane z reflektorami IntelliLux LED, dzięki któremu światła drogowe uzyskują zasięg aż do 400 metrów.

Adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED, mimo pokrewieństwa z rozwiązaniami zastosowanymi w futurystycznym i wizjonerskim modelu Monza Concept, są bardzo proste w obsłudze. Gdy tylko pojazd opuści miasto, reflektory IntelliLux LED automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie zakrętu lub łuku drogi. W ten sposób system oświetlenia nowej Insignii dosłownie zamienia noc w dzień bez oślepiania innych użytkowników drogi.