- Nowy Peugeot 508 świetnie wygląda, do tego jest praktyczny
- Samochód posiada i-Cockpit nowej generacji i mocne wersje silnikowe
- Pierwsze auta trafią do klientów w październiku 2018 r.
Salon samochodowy w Genewie to miejsce, gdzie podziwiamy setki samochodów różnych marek. W tym tłumie premier bardzo trudno się wyróżnić, a jednak sztuka ta udała się Peugeotowi, który przykuwa wzrok przepięknym modelem 508. To oczywiste, że auto nawiązuje do poprzedniego modelu o tym samym oznaczeniu, ale projektanci postanowili odmiennie niż dotychczas zdefiniować pojęcie wygodnej limuzyny. Nowy model, który właśnie w Genewie został pokazany szerokiej publiczności, nie dość, że zyskał efektowną linię nadwozia przywodzącą na myśl samochody coupe, to jeszcze zdecydowanie zyskał na funkcjonalności. W jaki sposób?
To proste, Peugeot przedstawił limuzynę o dynamicznych kształtach, która z całą pewnością należy do segmentu sedanów, lecz jest od nich zdecydowanie bardziej praktyczna. Po prostu, zamiast niewielkiej pokrywy bagażnika, która utrudnia załadunek, w nowym 508 unosi się ona wraz z tylną szybą, jak w praktycznych, kompaktowych hatchbackach. Dzięki temu mamy bezproblemowy dostęp do obszernego bagażnika.
To oczywiście ważna cecha dobrze wpływająca na funkcjonalność, lecz na tym nie koniec. Nowy Peugeot 508, mimo wymiarów nieznacznie mniejszych od poprzednika, zachowuje przestronną kabinę, którą na dodatek zaprojektowano zgodnie z obecnymi trendami, wykorzystując technologie znane z najnowszych modeli Peugeota, lecz odświeżone i dostosowane do potrzeb właścicieli samochodów klasy średniej.
We wnętrzu 508 znajdziemy więc wysokiej klasy materiały, zdecydowanie lepszej jakości niż w modelu poprzedniej generacji. Peugeot podkreśla, że nowe 508 z podniesionym czołem nawiąże rywalizację z obecnymi już na rynku modelami klasy premium. Zajmując miejsce za kierownicą 508, co było już możliwe podczas salonu samochodowego w Genewie, zwrócimy uwagę na staranność wykończenia wnętrza, ale też na efektowny styl, w jakim zaprojektowano całość kokpitu oraz jego poszczególne detale.
Nie brakuje też nowoczesnych rozwiązań, jak choćby najnowsza wersja i-Cockpitu®, który w łączy zaawansowane technologie z łatwością obsługi. Fani francuskiej marki dobrze już znają poszczególne elementy tego rozwiązania, w tym kompaktową kierownicę, nad którą widać wysoko położone wskaźniki, które w 508 wyświetlane są na 12,3-calowym ekranie. Warto dodać, że można je konfigurować na wiele sposobów, wykorzystując sześć dostępnych trybów wyświetlania.
Kolejnym ważnym składnikiem i-Cockpitu® jest 10-calowy ekran dotykowy w wysokiej rozdzielczości. To za pomocą wyświetlanych na nim menu sterujemy wieloma funkcjami. Z drugiej strony, zachowano też klawisze, dzięki którym można szybko dotrzeć do najważniejszych funkcji, jak radio, klimatyzacja, nawigacja, parametry samochodu, telefon, aplikacje mobilne oraz ustawienia, dzięki którym można zmieniać nastrój w kabinie (oświetlenie, masaż, sposób pracy zawieszenia, muzyka).
Te ostatnie opcje sprawiają, że kierowca i pasażerowie mogą się poczuć w Peugeocie 508 jak w nowocześnie urządzonym, przytulnym salonie. W tym aucie ma się przede wszystkim miło przebywać, w komfortowych warunkach, czemu zresztą sprzyjają starannie zaprojektowane, ergonomiczne fotele, które mogą być wyposażone w regulację na wiele sposobów. Wszystko za pomocą przycisków i elektrycznych siłowników, które bardzo ułatwiają dobór optymalnego ustawienia. Rzecz jasna dostępne są także dodatkowe funkcje, jak ogrzewanie, czy też masaż. Kolejna atrakcja uprzyjemniająca podróż to dobrej klasy sprzęt muzyczny firmy Focal.
Warto jeszcze wspomnieć, że Peugeot to nie tylko komfortowa limuzyna, ale też auto bardzo bezpieczne, w którym kierowcy pomagają dziesiątki systemów. W nocną jazdę na pewno ułatwi system NightVision, poruszanie się po autostradzie – tempomat z funkcją utrzymywania odległości współpracujący z asystentem pasa ruchu. W mieście z kolei przyda się automatyczne hamowanie awaryjne, lecz także ostrzeganie przez ewentualną kolizją. Na długi trasach z kolei docenimy układ wykrywający zmęczenie kierowcy. Takich rozwiązań w Peugeocie 508 jest oczywiście zdecydowanie więcej.
Dynamicznej i – co ważne – oszczędnej jeździe, sprzyjają też silniki, który Peugeot proponuje aż sześć do wyboru. Są to jednostki benzynowe o mocach 180 i 225 KM, powstałe na bazie silnika 1.6 PureTech. Diesle natomiast mają moc 130, 160 i 180 KM, a ich bazą są silniki 1.5 i 2.0 BlueHDI. Wszystkie są oczywiście zgodnie z obowiązującymi normami emisji spalin. Każdy z silników może współpracować z nowoczesną, 8-biegową, automatyczną przekładnią.
Na jakie cechy stawia Peugeot? Ważna jest jakość, zastosowanie nowoczesnych technologii i mocnych oraz oszczędnych silników. Przedstawiciele marki podkreślają też dbałość o szczegóły, co zresztą widać w najnowszych modelach tej marki, z nowym 508 na czele.