• W salonach wciąż można znaleźć Golfy obu generacji. Za poprzednika z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM trzeba zapłacić 71 490 zł (już po rabacie). Za następcę z 1.0 TSI o mocy 90 KM zapłacimy 69 490 zł
  • Najtańszy nowy Golf z silnikiem 1.0 TSI o mocy 90 KM oferowany będzie z manualną 5-biegową skrzynią
  • Na wersję o 6 przełożeniach można liczyć z mocniejszym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM, którą wyceniono na 72 890 zł

Volkswagen chwali się, że Golf nowej generacji zaskakują atrakcyjną ceną w porównaniu z poprzednikiem. Za najnowszy model trzeba bowiem zapłacić 69 490 zł, czyli o 4000 zł mniej niż w przypadku Golfa VII z rocznika modelowego 2020. Wspomniano przy tym, że nie uwzględniano aktualnych rabatów. Przyjrzyjmy się zatem, jak to wygląda w praktyce.

Znasz wszystkie wersje Nowego Golfa? Pobierz cennik

W salonach wciąż można znaleźć Golfy obu generacji. Za poprzednika z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM trzeba zapłacić 71 490 zł (już po rabacie). Za następcę z 1.0 TSI o mocy 90 KM zapłacimy 69 490 zł, a za odmianę o mocy 110 KM - już 72 890 zł. Różnica, o której wspomina niemiecki koncern, dotyczy zatem regularnych cen detalicznych, a nie tego, co aktualnie znajdziemy w salonach. Osobną kwestią pozostaje to, że najmniejszy silnik 1.0 TSI w Golfie VIII będzie dostępny w późniejszym terminie - obecnie nie można nawet złożyć na niego zamówienia.

Dlaczego warto wybrać Nowego Golfa? Możesz się zdziwić

Najtańszy nowy Golf z silnikiem 1.0 TSI o mocy 90 KM oferowany będzie z manualną 5-biegową przekładnią. Na wersję o 6 przełożeniach można liczyć z mocniejszym silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM, którą wyceniono na 72 890 zł. Bez względu jednak na silnik i skrzynię pozostałe elementy wyposażenia pozostają bez zmian. W standardzie otrzymamy zatem m.in. reflektory LED (tylne światła także LED), lakierowane zderzaki, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wielofunkcyjną kierownicę, podsufitkę w szarym kolorze, elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją auto-hold, klimatyzację automatyczną Climatronic, elektrycznie sterowane szyby, radio z ekranem 8,25” oraz 15-calowe obręcze stalowe.

W cenie uwzględniono bogaty pakiet bezpieczeństwa. Bez dopłaty instalowane są takie funkcje jak asystent podjazdu i zjazdu, sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach, wykrywanie pieszych, monitorowanie kierowcy, asystent utrzymania w pasie ruchu, komunikacja Car2X oraz układ automatycznego wzywania pomocy eCall.

Skonfiguruj Nowego Golfa

Za dopłatą 3850 zł jest dostępny m.in. pakiet Business z czujnikami parkowania (przód i tył), skórzaną kierownicą, alarmem i czujnikiem deszczu. Za przyciemniane tylne szyby dopłacimy 1090 zł a za komfortowe siedzenia Basic 1190 zł. Warto rozważyć także takie dodatki jak kamera cofania (1310 zł) czy App Connect czyli Android Auto i CarPlay (910 zł). Atrakcyjnie wyceniono pakiety przeglądów. Za 4 letnią opiekę serwisową (ograniczoną przebiegiem 120 tys. km) zapłacimy 2550 zł.

Nowy Golf - prosto z fabryki, gotowy do odbioru

 Foto: Auto Świat