Volkswagen Touran ma obszerne wnętrze, które można konfigurować na wiele sposobów, nowe silniki, a także wiele systemów multimedialnych oraz asystujących kierowcy.

Dzięki systemowi składania foteli Easy Fold, z uchwytami Isofix, wnętrze można dopasowywać w zależności od potrzeb. O funkcjonalności nowego Tourana świadczy choćby liczba 47 schowków oraz bagażnik o pojemności 743 l (w wersji 5-miejscowej). Za dopłatą można zamówić wersję 7-miejscową. W drugim rzędzie natomiast można z powodzeniem zamontować obok siebie trzy foteliki dziecięce.

Jeśli chodzi o silniki, początkowo do wyboru są dwie benzynowe jednostki TSI o mocy 110 KM i 150 KM oraz dwa diesle TDI osiągające moc 110 KM i 150 KM. Spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są niemal o jedną piątą oszczędniejsze niż poprzednio stosowane jednostki napędowe. Tourana seryjnie wyposaża się w system start-stop oraz w system odzyskiwania energii hamowania.

W przyszłości do oferty dołączą dwa mocniejsze silniki: TSI o mocy 180 KM oraz TDI uzyskujący 190 KM. Na uwagę zasługuje jednostka 1.6 TDI o mocy 110 KM z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG, która potrzebuje średnio zaledwie 4,1 l paliwa na 100 km.

W wyposażeniu, obok seryjnego systemu, który automatycznie hamuje auto po kolizji, Touran może też być wyposażony w system automatycznej regulacji odległości od poprzedzającego auta (ACC), w system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (City), system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z asystentem parkowania oraz w Trailer Assist, który ułatwia manewrowanie samochodem z przyczepą.

Ponadto nowością w Touranie jest funkcja „Easy Open”, dzięki której pokrywa bagażnika unosi się automatycznie, gdy osoba stojąca za autem wykona odpowiedni ruch stopą.

W nowym Touranie jest dostępnych pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych. Do trzech najdroższych urządzeń multimedialnych Volkswagen przygotował system „App Connect”. Dzięki niemu poprzez aplikacje Car Play (Apple), Android Auto (Google) oraz MirrorLink TM większość smartfonów można zintegrować z systemem multimedialnym samochodu i korzystać z różnych aplikacji.