Najlepszym lekarstwem na rosnące ceny paliw jest niższy poziom spalania.

Nowa Agila, która zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie i będzie w sprzedaży od wiosny 2008 roku, może poszczycić się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich wersji silnikowych. Przy spalaniu pięciu litrów paliwa na 100 km w Agili 1.0 i zaledwie 4,5 litra na 100 km w Agili 1.3 CDTI (średnie zużycie paliwa zgodnie ze normą UE) ten mini-samochód jest naprawdę oszczędny. Poziom emisji CO2 dla obu jednostek silnikowych wynosi około 120 g/km.

Nowa Agila – z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym – spełnia ograniczenia dotyczące emisji spalin w kilku krajach europejskich i korzysta ze specjalnych ulg podatkowych. Ten oszczędny, przestronny, pięciomiejscowy samochód uzyskuje te wyniki bez dodatkowej – i kosztownej – technologii hybrydowej.

Podzielenie emisji CO2 pomiędzy pięciu potencjalnych pasażerów Agili plasuje ten miejski samochód na czołowym miejscu listy najbardziej ekonomicznych pojazdów: przy 24 g/CO2 na kilometr i pasażera w pełni załadowana Agila jest wyjątkowo przyjazna dla środowiska.

W przeciwieństwie do modeli konkurencyjnych nowy kompaktowy Opel zarejestrowany jest do przewozu pięciu osób, jest wyposażony w pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa i standardowo występuje w wersji pięciodrzwiowej. Agila 1.2 także zapewnia oszczędność i niski poziom emisji spalin: średnie zużycie paliwa 5,5 litra na 100 km odpowiada emisji 131 g/CO2 na kilometr lub 26,2 g/CO2 na pasażera.

Czy rzeczywiście nowy Opel pali tyle, ile twierdzi producent - przekonamy się jednak dopiero w przyszłym roku...