Od 2012 roku koncern General Motors posiada 7 proc. udziałów w grupie PSA Peugeot Citroën. Plan przewiduje zintegrowanie projektów francuskich marek z niemieckim Oplem. Wszystko wskazuje na to, iż może to być głęboka integracja.

Przyszła generacja Opla Zafira ma być produkowana w fabryce Peugeota w Socheaux, w której powstają obecnie modele 308, 3008, 5008 i Citroën DS5. Rodzinny Opel wykorzysta technikę nowych generacji, a dotyczy to przede wszystkim modularnej platformy EMP2.

Jak wiemy, obecna generacja Opla Zafira produkowana jest w Bochum. Jednak ten zakład zostanie definitywnie zamknięty pod koniec 2014 roku i od tego momentu Zafira będzie produkowana w Rüsselsheim.

W dalszej kolejności nie jest wykluczone przeniesienie produkcji Opla Insignia z Rüsselsheim do Rennes, ale pod warunkiem, że przyszła generacja będzie technicznie spokrewniona z następcami Citroënem C5 i Peugeotem 508.

Opel ma otrzymać do swojego zakładu produkcję nowej generacji Citroëna C3 Picasso, która przeniesiona zostanie ze słowackiej Trnavy do hiszpańskiej Saragossy. Zwolnione moce produkcyjne w Trnavie PSA lub Opel wykorzysta do innego modelu. Nie wiadomo co stanie się z Peugeotem 208.

Współpraca na bazie aktualnej techniki Opla tworzy pewne komplikacje. Przykładem mogą być przekładnie GM, których nie można wykorzystywać do modeli produkowanych przez PSA. Przeciwko wykorzystaniu platformy z Astry protestuje SAIC. Chiński partner PSA widzi w tym zagrożenie własnych interesów i niedotrzymanie umów.

Niezależnie od tego Niemcy inwestują we własne zakłady. Zapowiedziano przeznaczenie 130 mln euro do modernizacji zakładu w Kaiserslautern, gdzie przygotowywana jest produkcja turbodiesla spełniającego wymagania normy Euro 5 oraz komponentów nadwozia i podwozia przeznaczonych do Astry, która trafi do produkcji w 2015 roku.