Flagowy model w nowej osłonie otrzymał nazwę Insignia Grand Sport. Ma ona mówić sama za siebie. Według konstruktorów, samochód jest „wspaniały”, „wielki” (bardziej prestiżowy i przestronniejszy) oraz „sportowo nacechowany” (dynamiczniejszy, zwinniejszy). Opel mierzy naprawdę wysoko.
Nowa Insignia Grand Sport na pierwszych oficjalnych zdjęciach wygląda bardzo dobrze. Samochód robi pozytywne wrażenie, tak samo jak pierwsza generacja modelu w 2008 roku. Atrakcyjna stylistyka nadwozia wywodzi się od koncepcyjnego modelu Monza. Projektując deskę rozdzielczą wzorowano się z kolei na najnowszej Astrze.
„Na styl Insignii Grand Sport składają się łagodne linie i subtelne powierzchnie połączone z ostrymi, precyzyjnymi krawędziami, uwydatniającymi dynamiczne proporcje nadwozia. Samochód wydaje się dłuższy, niższy i szerszy niż jest w rzeczywistości i zdecydowanie wygląda na ekskluzywny model” - powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w europejskim oddziale Opla.
Opel Insignia Grand Sport - większy i lżejszy
Auto powstało na nowej platformie podłogowej. Nadwozie liftbacka wydłużono o 55 mm, poszerzono o 11 mm i obniżono o 29 mm. Przekłada się to na wspomniane bardziej sportowe proporcje oraz na przestronniejszą kabinę (rozstaw osi wydłużono o 92 mm). Dodatkową ilość miejsca docenią zwłaszcza osoby podróżujące z tyłu.
Kolejny atut stanowi znacznie niższa masa własna samochodu. Insignia Grand Sport jest średnio o 175 kg lżejsza niż dotychczas. Już samo nadwozie waży o 60 kg mniej, co pozytywnie wpłynie na dynamikę, prowadzenie pojazdu oraz zużycie paliwa.
Opel Insignia Grand Sport - większa przyjemność z jazdy
Nie podano jeszcze szczegółów na temat gamy silnikowej . Z całą pewnością w ofercie pojawią się dwa silniki benzynowe, które podczas pierwszych jazd testowych napędzały zakamuflowane egzemplarze przedprodukcyjne. Mowa o silniku 1.5 turbo o mocy 165 KM oraz 2.0 turbo o mocy 250 KM. Ten drugi będzie dostępny z inteligentnym napędem 4x4, zapewniającym większą precyzję przekazywania momentu obrotowego na każde z tylnych kół. W zakręcie trafia on na zewnętrze koło, ograniczając podsterowność. Do bogatszych wersji trafi nowa ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Udoskonalono także zawieszenie FlexRide z adaptacyjnymi amortyzatorami. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce tłumienia, nieprzerwanie analizując dane pochodzące z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznając styl jazdy danego kierowcy. Do wyboru będą trzy tryby jazdy (Standard, Sport lub Tour), wpływające ponadto na działanie układu kierowniczego, przepustnicy oraz sposób zmiany biegów w przypadku przekładni automatycznej.
Opel Insignia Grand Sport - najnowsze technologie
Na pokładzie flagowej Insignii, określanej jako model flagowy Opla, znajdą się oczywiście najnowsze rozwiązania marki wspierające kierowcę. Na liście opcji pojawią się m.in. adaptacyjne reflektory LED IntelliLux, rozbudowany wyświetlacz Head-Up, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy oraz system ostrzegania o zbliżających się pojazdach z boku pojazdu podczas cofania. Nie zabraknie też najnowszego systemu multimedialnego IntelliLink z systemem OnStar z nową usługa osobistego asystenta i opcją ustanowienia pokładowego hot-spotu Wi-Fi.
2017 rokiem nowej Insignii
Opel Insignia Grand Sport zostanie oficjalnie zaprezentowany w marcu 2017 podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż powinna się rozpocząć bliżej połowy przyszłego roku. W następnej kolejności możemy spodziewać się uzupełnienia gamy o wariant kombi Sports Tourer oraz odmianę uterenowioną Country Tourer.