Nowy Opel klasy średniej powstanie na drugiej generacji globalnej platformie GM Epsilon 2. Płytę tę wykorzystają także kolejne wcielenia Saaba 9-3 oraz Saturna Aury, których debiut planowany jest na rok 2009. Opel ujawnił zdjęcia wersji sedan, ale już wiadomo, że auto oferowane będzie również w wersji hatchback i kombi. Ponadto rozważane jest poszerzenie gamy o odmianę coupé. Jeśli zapadnie decyzja o jej produkcji, to sportowa wersja limuzyny mogłaby pojawić się na rynku nie wcześniej niż pod koniec 2009 roku. Następca Vectry urośnie, będzie dłuższy, szerszy i zyska mocną, agresywną stylistykę. Jak widać na zdjęciach, z przodu wyróżniać go będzie potężny grill i charakterystyczny, skośny kształt reflektorów, z boku wystające nadkola i ostro opadająca linia dachu. W tylnej części przetłoczenia górnych partii błotników, dwuczęściowe lampy oraz chromowane dodatki umiejętnie wypełniają całą, zgrabną formę.
Dzięki większym wymiarom zewnętrznym na przestronności zyska wnętrze.
Ten nie tylko praktyczny zabieg umożliwi Oplowi zagospodarowanie luki w klasie średniej wyższej, która powstanie po zakończeniu produkcji Signum. Kokpit prawdopodobnie będzie zbliżony do tego ze studyjnego GTC. Okrągłe, głęboko osadzone tarcze zegarów ze stalowymi obwódkami, duży ciekłokrystaliczny wyświetlacz, pokryta skórą kierownica, drążek skrzyni biegów, elementy wykończenia deski rozdzielczej z lakierem fortepianowym oraz mnóstwo chromowanych detali stworzą przyjemny nastrój nowoczesności, dynamizmu i elegancji. Zgodnie z obecnymi trendami jeszcze lepsza będzie jakość materiałów wykończeniowych i standard wyposażenia, którymi Opel chce rzucić wyzwanie nie tylko głównym konkurentom
Czyli Fordowi Mondeo i Volkswagenowi Passatowi, lecz także przedstawicielom klasy premium.
Poza znanymi już systemami, jak m.in. nawigacja satelitarna, system Bluetooth do bezprzewodowego podłączenia telefonu cyfrowego oraz zestawy informacyjno-rozrywkowe z odtwarzaczami CD, DVD i MP3. Układ jezdny nowego modelu stanowi dalsze rozwinięcie inteligentnego, aktywnego systemu IDS+ z układem dynamicznej kontroli amortyzacji CDC. Kierowca przyciskiem na konsoli środkowej będzie mógł wybrać jeden z dwóch trybów pracy zawieszenia: komfortowy lub sportowy. W tym ostatnim, oprócz zmiany twardości układu, zmienią się również parametry pracy silnika, skrzyni biegów i wspomagania układu kierowniczego. Gama jednostek napędowych obejmie benzynowe o mocach od 115 KM do 260 KM.Natomiast diesle w początkowym okresie sprzedaży będą osiągać od 110 do 160 KM. Ciekawostką jest fakt iż Insignia będzie oferowana również w wersji 4x4. Nowy Opel w salonach powinien pojawić się późną jesienią.