Niestety, nowe przepisy będą obowiązywały tylko do końca marca 2014, a od 1 kwietnia będzie można odliczyć tylko połowę podatku VAT (odliczenie 100 proc. VAT-u pozbawi właściciela - przedsiębiorcę możliwości korzystania z auta w celach prywatnych).
Spośród 35,5 tys. aut sprzedanych w lutym 2014 roku pojazdów z tzw kratką było 9,5 tys., a więc prawie 1/3. Większość klientów w salonach (60 proc.) stanowili też przedsiębiorcy, kupujący auto na firmę.
Tradycyjnie już najbardziej popularną marką jest w Polsce Skoda - sprzedała 4,8 tys. nowych modeli. Za nią plasują się Volkswagen i Toyota.
Wzrost sprzedaży nowych aut odnotowano także w Europie. W lutym z europejskich salonów wyjechało 861 tys. nowych aut - co oznacza wzrost o 8 proc. w stosunku do lutego 2013 r. Najbardziej popularną marką jest Volkswagen.
Na większości europejskich rynków odnotowano wzrosty sprzedaży, np. w NIemczech o 4,3 proc., W Hiszpanii o 17,8 proc. (po wielomiesięcznym załamaniu), we Włoszech o 8,6 proc. i w Wielkiej Brytanii o 3 proc. Na tym ostatnim rynku wzrosty sprzedaży nowych aut odnotowywane są od kilkunastu miesięcy.
Specjaliści polskiego rynku motoryzacyjnego szacują, że w całym 2014 roku w Polsce sprzedanych zostanie 310-320 tys. nowych samochodów osobowych.
CZYTAJ WIĘCEJ