Chociaż koncepcyjny Type R bazuje na nisko zawieszonej i szerokiej sylwetce nowej Hondy Civic hatchback, od pierwowzoru odróżnia go masywna stylizacja nadwozia oraz szereg modyfikacji mających na celu poprawę właściwości aerodynamicznych. Nie brakuje mu dużych wlotów powietrza i krzykliwych spojlreów. Auto wyróżnia się jeszcze wielkimi obręczami kół (20-calowe) oraz potrójnym zakończeniem wydechu! Dodatkowo, karoserię egzemplarza pokazowego pokryto połyskującą strukturą imitującą szczotkowane aluminium. Nie da się nie zauważyć tego samochodu.
Japoński producent milczy na temat silnika nowego Civica Type R. Obecna generacja jest napędzana turbodoładowanym silnikiem 2.0 i-VTEC o mocy 310 KM. Prawdopodobnie pod maskę następcy trafi jego mocneijsza wersja. Są to jednak tylko domysły.
Nowa Honda Civic Type R w wersji finalnej zadebiutuje w przyszłym roku. Jej produkcja będzie się odbywać w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon, w której montowany jest pięciodrzwiowy hatchback. Model Type R będzie również eksportowany na skalę globalną, co oznacza, że po raz pierwszy samochód ten oficjalnie dostępny będzie na rynku północnoamerykańskim.
Auto trafi do sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2017 roku.