Opel Ampera-e jest autem w pełni elektrycznym, zasilanym wyłącznie energią z akumulatorów. Nowy model będzie należał do segmentu B. To całkowita zmiana koncepcji w porównaniu z poprzednią Amperą - autem większym, w którym prąd potrzebny do napędu po wyczerpaniu baterii był wytwarzany przez generator zasilany silnikiem spalinowym.

Wróćmy do Ampery-e. Według zapowiedzi producenta auto ma wyróżniać się dużym zasięgiem. Opel jeszcze nie zdradził oficjalnych danych technicznych nowego modelu, ale podał je już wcześniej Chevrolet. Bliźniaczy Bolt teoretycznie może przejechać ponad 320 km na jednym ładowaniu. To dobry rezultat jak na mały samochód segmentu B, którego środowiskiem naturalnym będzie miejska aglomeracja, a nie długie trasy.

Silnik elektryczny, generujący 150 kW/204 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego (dostępny już od startu), zapewni szybkie przyspieszenie i radość z jazdy. Szybki start spod świateł czy płynne włączanie się do ruchu nie będzie stanowiło dla małego Opla najmniejszego problemu. Na załączonym filmiku Ampera-e rusza szybciej nawet od sportowych modeli z napędem spalinowym. Elektryczny Opel jest w stanie przyspieszyć od 0 do 50 km/h w 3,2 sekundy, a od 80 do 120 km/h w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 150 km/h, więc swobodna jazda po autostradzie również będzie możliwa.

Elektryczny hatchback będzie tak samo funkcjonalny, jak jego spalinowi konkurenci, ponieważ baterie będą zmontowane pod podłogą pojazdu. Dzięki temu nie będą one ograniczały przestronności kabiny i wielkości bagażnika.

Salon samochody w Paryżu tradycyjnie rozpoczną dni prasowe (29-30 września). Targi będą otwarte dla tzw. szerokiej publiczności w dniach 1-16 października.