Po wyglądzie pierwszej generacji Peugeota 3008 widać jak na dłoni, że Peugeot nie był jeszcze pewien, czy zjawisko popularności SUV-ów utrzyma się na dłużej. Dlatego patrząc na ten samochód, nie można było go jednoznacznie zakwalifikować – ot, takie trochę kombi, trochę van, ale SUV? Z debiutującą podczas salonu w Paryżu drugą generacją auta takiego problemu nikt już miał nie będzie.
Nowy Peugeot 3008 powstał we współpracy z Oplem – z tej samej platformy będzie korzystała Meriva C. Dzięki temu masę pojazdu udało się obniżyć o 100 kg w porównaniu z poprzednikiem. Auto nie ma co prawda napędu na obie osie, ale opcjonalnie można je wyposażyć w elektroniczny system Advanced Grip Control, poprawiający trakcję podczas jazdy z dala od utwardzonych nawierzchni. W miejskiej dżungli znacznie przydatniejsza od napędu 4x4 może się okazać akcesoryjna elektryczna hulajnoga e-Kick, umieszczona w bagażniku, której akumulatory pozwalają na pokonanie (a właściwie wspomaganie odpychającego się) 12 km. Niestety, nie znamy jeszcze jej ceny.
Peugeot 3008 trafił już do sprzedaży. Najtańsze auto z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM kosztuje od 89 900 zł, a ze 120-konnym dieslem 1.6 – 110 600 zł. Samochód z topowym benzyniakiem 1.6/165 KM ma cenę od 117 600 zł, a z najmocniejszym dieslem 2.0/180 KM – 155 900 zł.
Drugim pojazdem, który świętował premierę podczas kończącego się właśnie salonu w Paryżu, był nowy Peugeot 5008. Do tej pory auto w ofercie „lwa” pełniło po prostu rolę odpowiednika Citroëna C4 Picasso. Teraz Francuzi nazywają je 5008 SUV. Samochód – podobnie jak 3008 – powstał we współpracy z Oplem. Na tych samych podzespołach będzie jeździła nowa Zafira.
Większy o 11 cm niż w poprzedniku rozstaw osi sprawił, że 5008 tak naprawdę nie przestało być autem rodzinnym – we wnętrzu znajdziecie jeszcze więcej przestrzeni niż dotychczas, mimo że nadal jest tu 7 miejsc. Za „terenowe” właściwości, tak jak w 3008, odpowiada Advanced Grip Control, znacząco zmieniła się też stylistyka samochodu. Paleta silników 5008 również odpowiada 3008. Sprzedaż nowego Peugeota 5008 rozpocznie się wiosną 2017 roku, ceny nie są jeszcze znane.
Naszym zdaniem - SUV SUVowi nierówny
Napęd 4x4? Nikt już go nie chce. Pojęcie wielozadaniowości zmieniło się dziś oznacza ona pakiet multimediów, łatwą integrację ze smartfonem oraz systemy asysty ułatwiające jazdę. Peugeot wychodzi tym oczekiwaniom naprzeciw.
SUV-y są najdynamiczniej rozwijającym się gatunkiem aut, i to w każdym segmencie rynku. Nic więc dziwnego, że Peugeot zdecydował się na aż dwie premiery samochodów tego typu, a przy okazji pozbył się vana
Auto można już zamawiać. Podstawowa odmiana kosztuje blisko
90 000 zł – dokładnie tyle samo, co Skoda Kodiaq
Nowy Peugeot 3008 powstał we współpracy z Oplem – z tej samej platformy będzie korzystała Meriva C.
Auto nie ma co prawda napędu na obie osie, ale opcjonalnie można je wyposażyć w elektroniczny system Advanced Grip Control, poprawiający trakcję podczas jazdy z dala od utwardzonych nawierzchni.
Peugeot 3008 trafił już do sprzedaży. Najtańsze auto z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM kosztuje od 89 900 zł, a ze 120-konnym dieslem 1.6 – 110 600 zł. Samochód z topowym benzyniakiem 1.6/165 KM ma cenę od 117 600 zł, a z najmocniejszym dieslem 2.0/180 KM – 155 900 zł.
Auto nie ma co prawda napędu na obie osie, ale opcjonalnie można je wyposażyć w elektroniczny system Advanced Grip Control, poprawiający trakcję podczas jazdy z dala od utwardzonych nawierzchni.
Otwierany panoramiczny szklany dach z podświetleniem LED jest w wyposażeniu opcjonalnym i kosztuje 5800 zł
Kokpit w samolotowym stylu – środkowy panel oraz wyświetlacz na nim są skierowane lekko w stronę kierowcy
Po prawej od dźwigni biegów znajduje się pokrętło wyboru trybu jazdy z funkcją poruszania się poza utwardzonymi drogami
Peugeot 5008 do tej pory w ofercie „lwa” pełnił po prostu rolę odpowiednika Citroëna C4 Picasso. Teraz Francuzi nazywają go 5008 SUV. Samochód – podobnie jak 3008 – powstał we współpracy z Oplem. Na tych samych podzespołach będzie jeździła nowa Zafira.
Większy o 11 cm niż w poprzedniku rozstaw osi sprawił, że 5008 tak naprawdę nie przestało być autem rodzinnym – we wnętrzu znajdziecie jeszcze więcej przestrzeni niż dotychczas, mimo że nadal jest tu 7 miejsc.
Deska rozdzielcza jak w 3008 – zamiast zegarów wyświetlacz
Olbrzym! W 5-miejscowej konfiguracji kufer 5008 ma 780 l. Po złożeniu fotela przedniego pasażera ładownia osiąga długość 3,2 m!
Olbrzym! W 5-miejscowej konfiguracji kufer 5008 ma 780 l. Po złożeniu fotela przedniego pasażera ładownia osiąga długość 3,2 m!