Chińskie przedsiębiorstwo posługujące się nazwą National Electric Vehicle Sweden zapowiadało w sierpniu 2013 r., że uruchomi produkcję w Trollhättan, jednak niewielu wierzyło, że te zapowiedzi się spełnią. A jednak! Ostatecznie jednak 18. września 2013 r. o godz. 13:22 z taśmy zjechał pierwszy "nowy" Saab, srebrny sedan 9-3. W pierwszym dniu wyprodukowano ich piętnaście - posłużyły do kalibracji maszyn i trafią do muzeum.
Aktualnie produkowany model Saab 9-3 jest identyczny z tymi, które były produkowane w latach 2002-2011, a więc do momentu bankructwa Saaba. Nowością jest nowe logo, gdyż dotychczasowego znaku towarowego nowy producent nie może używać. Zatem na masce pojawił się napis Saab w okręgu.
Jak pamiętamy, Saab 9-3 produkowany był w trzech wersjach nadwozia – sedan, kombi i kabriolet. Dotychczas potwierdzono jedynie produkcję wersji sedan.
Według producenta, auta z rozpoczętej właśnie produkcji kryją wiele zmian, jednak żadna z nich nie jest widoczna na zewnątrz. Biorąc pod uwagę wciąż niesfinalizowane rozmowy z europejskimi dostawcami części, te zmiany to najprawdopodobniej szereg chińskich komponentów, które zastąpiły stosowane do tej pory lampy, przełączniki i inne drobne części auta.
Następnym ruchem NEVS będzie facelifting modelu 9-3, który - przyznajmy - i tak będzie już nieco spóźniony. O tym kiedy rozpocznie się produkcja nowego modelu i czy będzie on spełniał założenie ukryte w nazwie firmy - czyli będzie mieć napęd elektryczny - firma na razie milczy.