Seat po raz pierwszy w swojej historii pokazuje w Poznaniu auta na dwóch ekspozycjach: SEAT i CUPRA. Obie przestrzenie charakteryzują się oddzielną architekturą i tożsamością: część SEAT zaprasza do słonecznej Barcelony w swoim barwnym, wydaniu, natomiast część CUPRA wprowadza gości w świat motoryzacyjnych emocji z najwyższej półki.

Odwiedzający tegoroczne poznańskie targi goście na stoisku SEAT-a zobaczą największe gwiazdy marki: dynamicznego Leona FR, Atecę w wersji Xcellence oraz FR, crossovera Arona w wersji Xcellence oraz FR, a także kultową Ibizę w wersji Xcellence i FR. Co więcej, fani SEAT-a mogą tu nabyć gadżety i akcesoria marki.

Natomiast ekspozycja marki CUPRA wprowadza nową markę na polski rynek. Jej główną premierą jest CUPRA Ateca – wyjątkowy i wszechstronny samochód z silnikiem o mocy 300 KM, napędem 4x4 i nową, 7-stopniową automatyczną skrzynią DSG. CUPRA Ateca oferuje zarówno wysoki prześwit, umożliwiający jazdę nawet w najbardziej wymagającym terenie, oraz przestronny bagażnik o pojemności 510 litrów, jak i niezwykłe osiągi: sprint do 100 km/h auto pokonuje w czasie 5,4 sekundy, jego prędkość maksymalna wynosi zaś 245 km/h.

Kolejną nowością na stoisku CUPRA jest wyjątkowy CUPRA eRacer – jest to ukłon w stronę e-mobilności w wykonaniu Hiszpanów. Ten niezwykły model jest pierwszym przedstawicielem powstającej klasy E TCR, która została zaprezentowana przy okazji prezentacji modelu w Genewie. 100 km/h CUPRA eRacer osiąga w 2,3 sekundy, prędkość maksymalna auta wynosi zaś 270 km/h.

Na stoisku CUPRA pojawił się również Leon CUPRA R – jeden z limitowanej do 799 egzemplarzy na całym świecie serii. Leon CUPRA R to najmocniejszy obecnie samochód w portfolio hiszpańskiej marki – jego silnik generuje 310 KM, zaś niepowtarzalny, agresywny wygląd wyróżnia auto na drodze. Samochód ten zamówić można w ramach zamkniętego procesu sprzedaży, w którym sieć dealerska SEAT-a oferuje auto największym miłośnikom marki.

Korzystając z okazji zadaliśmy dyrektorowi marki SEAT-a Tomaszowi Życkiemu kilka pytań związanych z markami SEAT oraz CUPRA.

Onet/ SEAT od momentu powrotu na nasz rynek cały czas walczy o powrót na wysokie miejsce w rankingach sprzedaży. Jak obecnie oceniasz sytuację marki w Polsce?

Tomasz Życki/ SEAT obecnie przeżywa rozkwit zarówno globalnie, jak i w Polsce. Nasze wyniki w Polsce są najlepsze od 2001 roku, a w 2017 roku zarejestrowaliśmy ponad 10 000 nowych samochodów. Notujemy również rekordowy wzrost rejestracji wśród klientów prywatnych – ponad 41% w porównaniu z rokiem 2016. Także wyniki w pierwszych miesięcy 2018 pozwalają nam zachować duży optymizm – w samym styczniu i lutym zarejestrowaliśmy o 45% więcej nowych samochodów niż w analogicznych miesiącach 2017. To bardzo cieszy i jest najlepszym dowodem na to, że SEAT odbudował swoją pozycję na polskim rynku. Oczywiście nie siadamy na laurach – mamy ambitne plany na rozwój SEAT-a na najbliższe lata. Jeszcze w 2018 roku wprowadzimy na rynek naszego największego, 7-osobowego SUV-a o nazwie Tarraco, a do 2020 co pół roku będziemy wprowadzali na rynek nowy model. Rok 2020 przyniesie natomiast początek ofensywy samochodów elektrycznych.

Onet/ Wersje Cupra od lat wśród fanów marki są potrzegane jako najciekawsze wersje cywilnych modeli takich jak Ibiza czy Leon. Jaki przyświecał wam cel, kiedy decydowaliście się na stworzenie subbrandu, który będzie produkował jedynie auta sportowe? Mowa oczywiście o  Cuprze.

Tomasz Życki/ Nieczęsto zdarza się  w motoryzacji tak wyjątkowe wydarzenie, jak narodziny nowej marki. Wydzielenie marki CUPRA od SEAT-a jest wydarzeniem bezprecedensowym także w historii SEAT-a i całej Grupy Volkswagen. Uważamy jednocześnie, że nadszedł właściwy czas na taki krok – SEAT zarówno globalnie, jak i lokalnie odnośi rekordowe sukcesy, a CUPRA zdecydowanie zasłużyła na specjalne potraktowanie. Wydzielenie marki oznacza dedykowane modele, przestrzeń ekspozycyjną, sprzedawców, gadżety, akcesoria, a także komunikację. Stąd zupełnie nowa tożsamość i logo, które stanowi jej wyraz – dwie połączone ze sobą w plemienny wzór litery „C”, które jednocześnie są nawiązaniem do charakterystycznego kształtu świateł LED-owych modelu Leon. CUPRA staje się marką przeznaczoną dla osób wymagających wyjątkowego stylu, znakomitych osiągów i świeżego, młodzieńczego charakteru. Pierwszym autem, które wyjedzie na drogi z nowym logotypem  - jeszcze w bieżącym roku – będzie nasz SUV: Ateca. To auto wszechstronne, łączące terenowy charakter ze sportowymi osiągami. CUPRA Ateca do setki rozpędzi się w 5,4 sekundy, osiągając 245 km/h prędkości maksymalnej i jesteśmy przekonani, że będzie idealną propozycją dla najbardziej wymagających Klientów. Mogę także zapewnić, że tych propozycji już w najbliższych nadchodzących latach będzie znacznie więcej. Liczymy na duży sukces naszej nowej marki.

Onet/ Czy możesz nam zdradzić waszą receptę na odniesienie sukcesu na naszym rynku?

Tomasz Życki/ Wpływ na nasze znakomite rezultaty ma wiele czynników. Po pierwsze, to największa ofensywa produktowa w historii SEAT-a. Od 2016 wprowadziliśmy na rynek model Ateca, który rozpoczął tę akcję i był pierwszym SUV-em, jaki zaproponowaliśmy naszym Klientom. W 2017 roku na rynku pojawiła się m.in. nowa generacja kultowej Ibizy oraz pierwszy w naszej gamie crossover o nazwie Arona. W tym roku zamykamy triadę naszych SUV-ów największym, 7-osobowym modelem Tarraco. Wszystkie auta dostępne w naszej gamie są świetnie przyjmowane zarówno przez Klientów, jak i ekspertów motoryzacyjnych, a każdy nasz model objęty jest 5-letnią gwarancją mechaniczną – to najlepszy dowód niezawodności naszych samochodów. Naszym celem jest jednak nie tylko wprowadzanie aut docenianych za piękno, wyjątkową dynamikę i możliwości technologiczne – chcemy jednocześnie, aby auta te były dostępne dla Klientów. Dlatego też wierzę, że za sukcesem SEAT-a stoi także znakomite finansowanie – elastyczne, wygodne i korzystne dla Klientów. To wreszcie mocna sieć dealerska, która pokrywa już cały kraj. Jednocześnie jest to sieć skupiona na jakości obsługi, rentowności, inwestycjach i wzorowej obsłudze Klienta. I taki jest finalny czynnik naszego sukcesu – wyjątkowi, pełni energii ludzie, którzy tworzą SEAT-a. W Hiszpanii, u polskiego importera, jak całej naszej sieci dealerskiej i serwisowej.