W Projekt Europejskiego Atlasu BRD zaangażowanych jest 10 państw (Niemcy, Hiszpania, Holandia, Belgia, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy, Słowacja, Czechy, Polska), które przygotowują mapy krajowe, które w 2010 roku stworzą mapę Europy.

Pierwszym etapem prac polskiego zespołu jest mapa ryzyka występującego na drogach międzynarodowych w Polsce, ponieważ tworzą główne połączenie naszego kraju z pozostałymi krajami Europy.

Drogi te stanowią zaledwie 2 % długości dróg twardych, odbywa się na nich ponad 10 % całości ruchu drogowego, przeważnie tranzytowego i turystycznego. Pomimo, że posiadają najwyższe w Polsce standardy bezpieczeństwa, generują około 17 % wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Działania na nich prowadzone mogą przynieść największą redukcję liczby ofiar śmiertelnych i ciężko rannych.

Mapa ryzyka indywidualnego na drogach międzynarodowych w Polsce przedstawia ryzyko indywidualne, mierzone częstotliwością wypadków i wskazuje średnie ryzyko bycia ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną wypadku.

Mapa ryzyka indywidualnego pokazuje, że:

- 55 % odcinków dróg międzynarodowych w Polsce to "czarne odcinki", czyli odcinki o największym ryzyku;- na "czarnych odcinkach" dróg możemy spodziewać się ryzyka bycia ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną nawet 10-krotnie większego niż na "odcinkach zielonych";- najwięcej "czarnych odcinków" występuje w województwach położonych w południowo - wschodniej i południowo - zachodniej Polsce.

Celem kampanii jest podniesienie świadomości uczestników ruchu drogowego i całego społeczeństwa nt. poziomu ryzyka na drogach międzynarodowych w Polsce poprzez zakomunikowanie szerokiemu gronu odbiorców mapy bezpieczeństwa dróg w Polsce wraz z komentarzem zrozumiałym dla użytkowników dróg jak i specjalistów.

Polska edycja Projektu Europejski Atlas BRD realizowana jest przez: Fundację Rozwoju Inżynierii Lądowej (generalny wykonawca), Polski Związek Motorowy i Politechnikę Gdańską.

Projekt współfinansowany jest przez EuroRAP korzystający ze środków: Komisji Europejskiej, FiA (Foundation for the Automobile and Society), Toyota Motor Europe, ACEA (Europejskiego Związku Producentów Samochodów) oraz ze środków Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej.