Podczas testów nowej aplikacji, od momentu rozpoczęcia do uzyskania ostatecznej kwoty, wystarczyły nawet 4 minuty. To znacznie skraca czas od momentu szkody do jej likwidacji. Kiedyś potrzeba było na to nawet kilku tygodni, a obecnie czas coraz bardziej skraca się do kilku godzin, a nawet minut.

„Samoobsługa szkody” to prosta w użyciu aplikacja internetowa, za pomocą której klient PZU będzie mógł wyliczyć każda stratę na mieniu – samochodzie, domu, mieszkaniu czy ogrodzie. Jest łatwa i intuicyjna, nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, posiada odpowiednie zabezpieczenia i gwarantuje natychmiastowe wsparcie ubezpieczyciela. System ten dostępny jest od 28 listopada 2016 r. i na obecnym etapie dedykowany jest dla klientów Grupy PZU zgłaszających szkody niewielkich rozmiarów.

Jak działa nowa aplikacja PZU?

Klient bezpośrednio po zgłoszeniu szkody w PZU otrzyma SMS lib e-mail z linkiem do aplikacji. Dzięki temu będzie miał możliwość samodzielnego dokonania oględzin i wyliczenia kwoty odszkodowania bez konieczności oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy PZU.

Usługa nie wymaga żadnych dodatkowych instalacji ani oprogramowania. Proces określenia wysokości szkody nie będzie też wymagał od użytkownika specjalistycznej wiedzy. W przypadku zaakceptowania proponowanej kwoty odszkodowania, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Jednak w przypadku wątpliwości, klient ma prawo zmiany decyzji i realizację obsługi w sposób tradycyjny.

Samoobsługa szkody w PZU
Samoobsługa szkody w PZU

„Samoobsługa szkody” stanowi pierwszy krok w całym procesie zmian i innowacyjności, które jeszcze w 2016 r. zamierza PZU zaproponować swoim klientom.