- We wrześniu 2022 r. zarejestrowano w Polsce 40 tys. 802 samochody osobowe oraz dostawcze o dmc do 3,5 t
- W okresie styczeń-wrzesień 2022 sprzedano w naszym kraju 316 tys. 696 osobowych samochodów (bez uwzględnienia dostawczaków o dmc do 3,5 t)
- W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2022 r. najpopularniejszą marka okazała się Toyota, a najczęściej wybieranym modelem – Corolla
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że we wrześniu zarejestrowano w Polsce 40 tys. 802 samochody osobowe oraz dostawcze o dmc do 3,5 t. To o 5,76 proc. (+2 tys. 223 szt.) więcej niż rok wcześniej oraz o 6,07 proc. (+2 tys. 335 szt.) więcej niż w sierpniu tego roku.
Z kolei w ciągu trzech pierwszych kwartałów (styczeń–wrzesień) do klientów trafiło 362 tys. 666 pojazdów. W stosunku do analogicznego okresu 2021 r. oznacza to spadek o 9,9 proc. (–39 tys. 870 sztuk).
Przeczytaj też:
- Audi RS jeszcze dziksze. Testowałem nowe pakiety Competition i Competition plus
- Kia Sportage PHEV. Hybryda jak trzeba
- Dopracowany, ale czy idealny? Test nowego Opla Astry 1.6 Turbo Plug-in Hybrid
W przypadku samochodów osobowych (bez uwzględnienia dostawczych modeli o dmc do 3,5 t) sprzedaż w okresie styczeń–wrzesień wyniosła 316 tys. 696 sztuk i w porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami 2021 r. oznacza to spadek o 8,8 proc.
Z kolei w samym wrześniu do klientów trafiło 35 tys. 819 osobowych aut i względem analogicznego miesiąca sprzed roku daje to wzrost o 8,26 proc. (+2 tys. 732 szt.). Ponadto we wrześniu zarejestrowano o 2 tys. 061 osobówek więcej niż w sierpniu (wzrost o 6,11 proc.).
Większość nowych aut kupują firmy
Na wyniki sprzedaży największy wpływ mają firmowe zakupy. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku stanowiły one 70,48 proc. transakcji, a indywidualne – 29,52 proc. Z kolei we wrześniu ten stosunek wynosił odpowiednio 73,43 proc. do 26,57 proc.
Wśród marek w ciągu dziewięciu miesięcy, jak i w samym wrześniu prym wiedzie Toyota. Z kolei wśród modeli w pierwszych trzech kwartałach, najpopularniejsza okazała się Corolla, a we wrześniu – Škoda Octavia.
BMW wygrywa wśród marek premium
Wśród marek premium, zarówno w okresie styczeń–wrzesień, jak i w samym wrześniu, wygrywa BMW. Jednak najpopularniejsze modele premium to Volvo XC60 (styczeń–wrzesień) i Lexus RX (wrzesień).
Wzrost sprzedaży cieszy, ale pamiętajmy, że w dużym stopniu zależy on nie od poprawienia się koniunktury, lecz od realizacji zamówień, które klienci złożyli kilka miesięcy temu, a nawet jeszcze w zeszłym roku.