Nowatorski i zwracający uwagę swoimi osiągami silnik benzynowy 2.0 T Renault Sport 220 z funkcją Stop & Start. Wszystkie atuty wersji GT: zawieszenie i układ jezdny zaprojektowany przez Renault Sport. Sportowy design z możliwością personalizacji: oznakowanie GT 220, tabliczka z numerem seryjnym egzemplarza, 18-calowe aluminiowe obręcze kół lakierowane na czarno.
Na polski rynek trafi tylko 20 egzemplarzy tej wyjątkowej serii limitowanej w cenie od 96 950 zł.
Mégane Grandtour GT 220 udowadnia, że można zaproponować zarazem funkcjonalny i mocny samochód - mówi Jean-Maxime Boulanger, szef produktu Renault Sport. - Posiadający wszystkie atrybuty sportowego auta oraz zapewniający przyjemność jazdy w codziennej eksploatacji.
Silnik został opracowany na bazie jednostki 2.0 l turbo z Mégane R.S. W zależności od kraju będzie oferowany w uzupełnieniu gamy obecnie dostępnych silników benzynowych (TCe 180, TCe 190), zapewniając większą moc klientom poszukującym sportowych jednostek napędowych. Ten wydajny i dynamicznie reagujący silnik rozwija moc 220 KM i osiąga aż 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ponadto samochód jest wyposażony w system Stop & Start. Pomimo swojego sportowego charakteru nadaje się do codziennej jazdy. Dzięki zużyciu paliwa na poziomie 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym i emisji CO2 wynoszącej 169 g/km wyróżnia się bardzo dobrym stosunkiem emisji CO2 do mocy.
Seria limitowana GT 220 zapewnia atrakcyjny kompromis między przyjemnością prowadzenia i komfortem w codziennej eksploatacji. Wykorzystano w niej najnowsze rozwiązania techniczne i know-how konstruktorów Renault Sport:- zawieszenie opracowane na bazie sportowego zawieszenia Mégane R.S. - specyficzny układ jezdny- wyczynowe opony z Mégane R.S. - elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o ustawieniach dostosowanych do zawieszenia GT- układ hamulcowy dostosowany do sportowego charakteru tej wersji.
Renault Mégane Grandtour GT 220 jest produkowane w Palencji i sprzedawane w 12 krajach, od Europy po Japonię.