Zaokrągloną i dynamiczną sylwetkę wersji coupe dodatkowo podkreślają zapożyczone ze świata sportów motorowych elementy, nadające mu jeszcze bardziej zdecydowany charakter i stanowiące zapowiedź doskonałych osiągów:- poszerzone błotniki i obręcze kół o imponującej średnicy 18 lub 19 cali,- przedni zderzak z wbudowanym szerokim grillem oraz aerodynamiczną listwą podobną do stosowanejw Formule 1,- centralnie umieszczona końcówka wydechu, dyfuzor oraz spojler, podkreślające sportowy charakter tego auta i poprawiające zarazem jego parametry dynamiczne,- wbudowane w przedni zderzak światła dzienne wykonane w technologii LED.Sylwetka Nowego Megane R.S. świetnie oddaje jego sportowy charakter i solidną budowę oraz stabilne zachowanie w każdej sytuacji. Sportową żyłkę potwierdza również niezwykle dynamiczny kolor nadwozia Żółty Sport, w którym samochód będzie dostępny już w momencie wprowadzenia tego modelu na rynek.Szczególnie wiele uwagi poświęcono jakości wykończenia. Doskonałym przykładem jest projekti wykonanie obręczy kół Steev 19'', wyrafinowanych, zaawansowanych technologicznie i kojarzących się dużą prędkością. Obudowy lusterek wstecznych, aerodynamiczna listwa przedniego zderzaka i dyfuzor są oferowane w standardzie w czarnym, błyszczącym kolorze - sportowy charakter tego auta uzupełnia jego elegancja.
KOMFORTOWE, SPORTOWE WNĘTRZEWystrój wnętrza pozostaje w zgodzie ze sportową, a zarazem pełną klasy stylistyką zewnętrzną. Ciemnografitowa kolorystyka jest podkreślona akcentami w kolorze Żółty Sport na tarczach zegarów
i przeszyciach wykończenia kierownicy. Pakiet Sport wprowadza dodatkowe kolorystyczne akcentyw postaci żółtych pasów bezpieczeństwa, tapicerki z wstawkami w kolorze żółtym oraz żółtych przeszyć na płatach drzwi i na gałce dźwigni zmiany biegów.
Kabina Nowego Megane R.S. zapewnia kierowcy sportową, a mimo to bardzo wygodną pozycjęza kierownicą. Przednie fotele posiadają wzmocnione podparcia boczne na poziomie oparcia i siedziska oraz pełną regulację, zapewniającą wysoki komfort jazdy: w poziomie (w zakresie 240 mm), w pionie(w zakresie 70 mm) oraz regulację podparcia lędźwiowego. Fotele z tapicerką skórzaną są dodatkowo wyposażone w układ podgrzewania oraz elektryczną regulację z pamięcią ustawienia. Niezbędne dla miłośników wyścigów, dostępne w opcji fotele kubełkowe Recaro są oferowane w wersji z tapicerką tkaninową lub skórzaną i również są wyposażone w mechanizm regulacji w pionie i w poziomieWygodnie i nisko siedzący kierowca jest w optymalny sposób przytrzymywany w fotelu niezależnieod stylu jazdy, zarówno na drodze, jak i w ciasnych zakrętach na torze wyścigowym.Wiele uwagi poświęcono również dopracowaniu kierownicy, zarówno pod względem komfortu, jaki wymogów sportowej jazdy. Jest ona obszyta licową skórą i daje się regulować w pionie i w poziomie,dla jeszcze większej wygody kierowcy. Jej kształt oraz wyprofilowane podpórki pod kciuki zapewniają idealny chwyt oraz prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy. Podobnie jak w autach wyczynowych, kierownicę wyposażono w żółty znak położenia środkowego (punkt 0), niezwykle przydatnego po serii ostrych zakrętów lub na nawierzchni o słabej przyczepności, gdy kierowca może chwilowo stracić orientację w przestrzeni. Uzupełnieniem sportowej stylistyki miejsca kierowcy są wykonane z aluminium pedały i podnóżek. Użyto wysokiej jakości materiałów, a połączenia poszczególnych elementów wykonano ze szczególną starannością. Wyjątkowo wiele uwagi poświęcono dopracowaniu szczegółów, takich jak napis Renault Sport widniejący na grillu, tylnej klapie, progach drzwi, zagłówkach, tarczach zegarówi listwie ozdobnej na desce rozdzielczej.
ELEMENTY WYPOSAŻENIA PODNOSZĄCE POZIOM KOMFORTU I OSIĄGI POJAZDUNowy Megane R.S. został wyposażony w szereg technologicznie zaawansowanych rozwiązań, takich jak:- automatyczna dwustrefowa klimatyzacja z trzema trybami regulacji temperatury (Soft-Auto-Fast),- karta Renault hands free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od pojazdu,- podwójna oferta nawigacji satelitarnej: Carminat TomTom i Carminat Bluetooth DVD,- system audio 3D sound by Arkamys,- możliwość podłączenia różnych urządzeń za pośrednictwem gniazda RCA, w opcji lub w standardzie Plug & music (USB, Jack).
Charakterystyczne dla Nowego Megane R.S. analogowe zegary nawiązują do świata sportów motorowych. Świetlny wskaźnik zmiany przełożeń sprzężony z sygnałem dźwiękowym informuje kierowcę o zbliżaniu się do poziomu obrotów silnika, przy którym następuje odcięcie zasilania.
Stanowiący nowość w Nowym Megane R.S. system Renault Sport Dynamic Management jest narzędziem pozwalającym kierowcy wybrać poziom elektronicznego wspomagania prowadzenia pojazdu:- On, poziom domyślny przy uruchamianiu silnika: układ kontroli toru jazdy ESP, ASR oraz układ wspomagania nagłego hamowania są aktywne. System reaguje niezwłocznie z chwilą wykrycia odchylenia od prawidłowego toru jazdy. Charakterystyka pracy pedału gazu pozwala wyeliminować wszelkie szarpnięcia i jest świetnie dostosowana do codziennego użytkowania pojazdu- Sport, ze znacznie słabszą ingerencją układu ESP: tryb aktywowany poprzez krótkie wciśnięcie przycisku ESP. Układy ESP i ASR są nadal aktywne, jednak moment ich zadziałania jest opóźniony.
System zezwala na pewien kąt uślizgu, ingerując dopiero po przekroczeniu ustalonej, granicznej wartości tego kąta. Charakterystyka pracy pedału gazu jest zmodyfikowana i umożliwia szybszą reakcję ze strony silnika.- Off, dla czystej przyjemności prowadzenia bez udziału układów wspomagających i zapewnienia maksymalnych doznań, w szczególności na torze: tryb aktywowany poprzez długie wciśnięcie przycisku ESP. Elektroniczne układy korygowania toru jazdy zostają całkowicie wyłączone. Charakterystyka pracy pedału gazu umożliwia natychmiastową reakcję ze strony silnika.
O aktualnie wybranym trybie pracy systemu informuje kierowcę wyświetlana na zegarze informacjaESP Sport lub ESP Off.
SILNIKJednym z głównych atutów Nowego Megane R.S. jest silnik 2.0 16V Turbodoładowany (F4Rt) nowej generacji, posiadający homologację Euro 5. Rozwija on moc 250 KM (184 kW) przy 5 500 obr./min oraz moment obrotowy 340 Nm przy 3 000 obr./min i generuje moc 125 KM z jednego litra pojemności skokowej.