Po raz pierwszy niemiecki producent przedstawił nowa jednostkę napędową TGI podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Silnik 1.4 TGI Blue Motion ma moc 110 KM i sprawdzony został już w Golfie. Jesienią 2013 r. znajdzie się w ofercie VW Golfa Varianta, a w przyszłości także w modelach Polo i Passat.
Niemiecki producent z silnikami przystosowanymi do spalania gazu ziemnego CNG eksperymentuje już od 1990 roku, a od 2002 roku dostarcza taki system do Golfa Varianta. Oczekuje się, iż w przyszłości wszystkie modele tej marki będą miały w ofercie wersję CNG.
Warto dodać, iż realizacja projektu CNG jest o wiele tańsza niż hybrydowy plug-in. Zasoby światowe gazu są wystarczające, by zapewnić dostawy na co najmniej 250 lat. Dla porównania zasoby ropy szacuje się na 53 lata.
Wadą CNG jest niewystarczająca liczba punktów tankowania. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku sprzedano w całej Europie 36 618 aut przystosowanych do spalania CNG. Jest to o 6717 egz. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.
Najwięcej aut z instalacją CNG sprzedaje Fiat, a najpopularniejszym modelem jest Panda.
10 najpopularniejszych aut na CNG (I-V.2013)
1. | Fiat Panda | 11 548 |
2. | Fiat Punto | 7 573 |
3. | Volkswagen Up | 3 610 |
4. | Lancia Ypsilon | 3 594 |
5. | Fiat Fiorino/Qubo | 2 583 |
6. | Opel/Vauxhall Zafira | 1 990 |
7. | Volkswagen Passat | 1 508 |
8. | Volkswagen Touran | 1 148 |
9. | Fiat Doblo | 783 |
10. | Volkswagen Caddy | 724 |
Niemiecki producent z silnikami przystosowanymi do spalania gazu ziemnego CNG eksperymentuje już od 1990 roku, a od 2002 roku dostarcza taki system do Golfa Varianta. Oczekuje się, iż w przyszłości wszystkie modele tej marki będą miały w ofercie wersję CNG.
Warto dodać, iż realizacja projektu CNG jest o wiele tańsza niż hybrydowy plug-in. Zasoby światowe gazu są wystarczające, by zapewnić dostawy na co najmniej 250 lat. Dla porównania zasoby ropy szacuje się na 53 lata.