Po raz pierwszy niemiecki producent przedstawił nowa jednostkę napędową TGI podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie. Silnik 1.4 TGI Blue Motion ma moc 110 KM i sprawdzony został już w Golfie. Jesienią 2013 r. znajdzie się w ofercie VW Golfa Varianta, a w przyszłości także w modelach Polo i Passat.

Niemiecki producent z silnikami przystosowanymi do spalania gazu ziemnego CNG eksperymentuje już od 1990 roku, a od 2002 roku dostarcza taki system do Golfa Varianta. Oczekuje się, iż w przyszłości wszystkie modele tej marki będą miały w ofercie wersję CNG.

Warto dodać, iż realizacja projektu CNG jest o wiele tańsza niż hybrydowy plug-in. Zasoby światowe gazu są wystarczające, by zapewnić dostawy na co najmniej 250 lat. Dla porównania zasoby ropy szacuje się na 53 lata.

Wadą CNG jest niewystarczająca liczba punktów tankowania. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku sprzedano w całej Europie 36 618 aut przystosowanych do spalania CNG. Jest to o 6717 egz. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku.

Najwięcej aut z instalacją CNG sprzedaje Fiat, a najpopularniejszym modelem jest Panda.

10 najpopularniejszych aut na CNG (I-V.2013)

1. Fiat Panda 11 548
2. Fiat Punto 7 573
3. Volkswagen Up 3 610
4. Lancia Ypsilon 3 594
5. Fiat Fiorino/Qubo 2 583
6. Opel/Vauxhall Zafira 1 990
7. Volkswagen Passat 1 508
8. Volkswagen Touran 1 148
9. Fiat Doblo 783
10. Volkswagen Caddy 724