• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Aktualności
  • Auto Świat - Archiwum
  • Motocykle
  • Multimedia
  • Premiery
  • Targi Samochodowe
  • Turystyka
  • ...
Auto Świat Wiadomości Aktualności Sądzisz, że rozpoznasz markę auta po jej logo? Mamy kilka niespodzianek - Quiz

Sądzisz, że rozpoznasz markę auta po jej logo? Mamy kilka niespodzianek

30 maja, 17:23
Auto Świat
Nawet jeśli ktoś nie jest fanem motoryzacji, zapewne dobrze zna symbole przynajmniej kilku najbardziej znanych marek motoryzacyjnych. To wystarczy, by prawidłowo odpowiedzieć na kilka pytań. Zadbaliśmy jednak o to, by nie było za łatwo. Już połowa prawidłowych odpowiedzi w naszym quizie będzie zatem świadczyć o dużej wiedzy na temat motoryzacji.
Sądzisz, że rozpoznasz markę auta po jej logo? Foto: Producent
Sądzisz, że rozpoznasz markę auta po jej logo?
WRÓĆ
NA ONET
  • Sprawdź swoją wiedzę w naszych pozostałych quizach!

Marka, którą stworzono po to, by firmować nią luksusowe samochody sprzedawane w USA.

Zdjęcie: Producent
Lexus
Acura
Infiniti
Acura Następne pytanie
Acura powstała jako pierwsza z trzech luksusowych marek. Później dołączyły do niej Infiniti oraz Lexus.

Prestiżowa marka, która obecnie wytwarza nie tylko limuzyny, lecz i inne rodzaje pojazdów.

Zdjęcie: Producent
Bugatti
Brabus
Bentley
Bentley Następne pytanie
Obecnie najważniejszym dla Bentleya produktem jest SUV o nazwie Bentayga.

Domeną tego producenta są sportowe auta, choć ostatnio także te, które po prostu mają pod maską mocny silnik, a na nadwoziu - trochę efektownych ozdób.

Zdjęcie: Producent
BMW M
Maserati
BMW Alpina
BMW M Następne pytanie
To oczywiście logo sportowego działu BMW, czyli słynnego "M". Kiedyś w M5 był pod maską pięknie brzmiący silnik V10. To niestety odległa przeszłość.

Logo to znalazło się na ekologicznym jak na owe czasy, miejskim samochodzie.

Zdjęcie: Producent
Pontiac
Audi
Rover
Audi Następne pytanie
Niemiecka marka kiedyś miała w ofercie model A2, który szczycił się m.in. nadwoziem wykonanym w dużej części z aluminium. Atutem auta była niewielka masa, ale wadą - bardzo wysoka cena.

Ta marka słynie z niesamowitych, luksusowych samochodów. Często z zaskakującym wyposażeniem.

Zdjęcie: Producent
Bentley
Buick
Brabus
Brabus Następne pytanie
Brabus od lat przerabia Mercedesy, a nawet Smarty. Po zmianach są jeszcze bardziej luksusowe i jeszcze szybsze.

Ten emblemat zna chyba każdy Amerykanin.

Zdjęcie: Producent
Oldsmobile
Cadillac
Corvette
Corvette Następne pytanie
Podpowiedzią może być choćby charakterystyczny wlot powietrza. To oczywiście słynne logo Corvette.

Niewielka marka, która współpracuje z jednym z dużych koncernów motoryzacyjnych. Słynie z pomysłowych modeli.

Zdjęcie: Producent
Daihatsu
Suzuki
SsangYong
Daihatsu Następne pytanie
To wnętrze modelu Cuore marki Daihatsu, która ma na koncie wiele zabawnych, małych autek. W Polsce nie są one sprzdawane. Daihatsu współpracuje z Toyotą.

To chyba jedno z łatwiejszych pytań. Szczególnie, że zegary z czerwonym tłem. Logo pokazane tu na żółtym tle zna chyba niemal każdy.

Zdjęcie: Producent
Italdesign Giugiaro
Lamborghini
Ferrari
Ferrari Następne pytanie
Oczywiście, że Ferrari. To zresztą fragment wnętrza kultowego i potwornie drogiego modelu Enzo.

Producent, którego logo widać na silniku słynnie z dopracowanych jednostek napędowych. To jedna z nich.

Zdjęcie: Producent
Hyundai
Holden
Honda
Honda Następne pytanie
To wspaniały silnik z niesamowitego roadstera o nazwie S2000. Honda zbudowała go tak, by kręcił się do ponad 8000 obr./min. Z dwóch litrów uzyskano 240 KM. Bez turbo.

Producent traktorów, teraz jednak bardziej znany za sprawą pojazdów o zupełnie innym charakterze.

Zdjęcie: Producent
New Holland
Lombardini
Lamborghini
Lamborghini Następne pytanie
Oczywiście chodzi o tę włoską markę, która - jako Lamborghini Trattori - faktycznie wytwarzała traktory. Na koncie ma też ciekawe terenówki, w tym LM002. Teraz produkuje SUV-a o nazwie Urus i oczywiście kilka sportowych modeli.

Ta marka ostatnio bardzo lubi podkreślać, jak ważny jest dla niej sport. Wypuściła na rynek kilka dopracowanych modeli, które w swojej klasie należą do najlepszych.

Zdjęcie: Producent
Hyundai
Chrysler
Honda
Hyundai Następne pytanie
Koreańska marka ma świetne i30 N, które - zdaniem wielu osób - jeździ o wiele lepiej niż choćby Volkswagen Golf GTI. I to nie jest ostatnie słowo Hyundaia.

Producent niesamowicie dziwnych i niesamowicie szybkich aut. Zawsze bezkompromisowych.

Zdjęcie: Producent
Pininfarina
Venturi
Koenigsegg
Koenigsegg Następne pytanie
Tak, to szwedzka marka, której modele kosztują krocie, ale biją rekordy prędkości, a przyspieszają lepiej niż wojskowe odrzutowce.

Auta tej marki próbowano nawet sprzedawać w Polsce. Dawno temu i bez sukcesów.

Zdjęcie: Producent
Chang'an
Landwind
Geely Auto
Landwind Następne pytanie
Owszem, około 2005 roku próbowano wejść na polski rynek z dość siermiężnymi terenówkami. Ceny okazały się jednak dość wysokie, biorąc pod uwagę jakość. Nie udało się.

Marka, która kiedyś była znana i doceniana. Przywrócono ją, ale nie odniosła sukcesu. Teraz jest tylko dodatkiem.

Zdjęcie: Producent
Mercury
Maybach
MG
Maybach Następne pytanie
Mercedes próbował odbudować Maybacha, wprowadzając do sprzedaży model, który jednak był zbyt drogi, a nie okazał się czymś o wiele lepszym niż klasa S. Teraz markę Maybach używa się jako dodatku do marki Mercedes w przypadku szczególnie luksusowych wersji.

Producent ten ma na koncie bardzo interesujące konstrukcje silników. Marka ta nie boi się eksperymentów w tej dziedzinie i to nawet dzisiaj.

Zdjęcie: Producent
Scion
Subaru
Mazda
Mazda Następne pytanie
To fragment modelu RX-8, w którym zastosowano silnik Wankla. Mazda już nie używa takich jednostek napędowych, ale nadal eksperymentuje: ze stopniem sprężania i nowatorskimi metodami zapłonu.

Marka, która już nie istnieje. Co ciekawe, ma pewne związki z naszym krajem.

Zdjęcie: Producent
Plymouth
Saturn
Rover
Saturn Następne pytanie
Marka, która należała do General Motors i istniała przede wszystkim w USA. A skąd pomysł, że miała związki z Polską? To proste, marką Saturn oznaczano wytwarzane u nas Astry.

To logo rozpozna chyba każdy z nas. Auta tej marki znamy przecież od dziesięcioleci.

Zdjęcie: Producent
Łada
Skoda
Zastava
Łada Następne pytanie
To oczywiście rosyjska Łada, której liczne modele jeździły po naszych drogach jeszcze w czasach PRL-u.

To może nie jest samochód, ale na tej torbie widać logo motoryzacyjnej marki. Nie był to udany projekt, choć aut tej marki jest sporo nawet w Polsce.

Zdjęcie: Producent
Ligier
Smart
Chevrolet
Smart Następne pytanie
Teraz Smart ma wytwarzać tylko auta na prąd. Zaczynał zaś jako producent bardzo małych, miejskich autek dla dwóch osób. Smart, należący do Mercedesa, po drodze współpracował też z Mitsubishi oraz z Renault.

Ten producent istnieje do dziś i choć sukcesów nie odnosi, to utrzymuje się na rynku i wytwarza całkiem niezłe auta, które w swojej niszy nieźle sobie radzą.

Zdjęcie: Producent
Mitsubishi
Isuzu
SsangYong
SsangYong Następne pytanie
Koreański producent sprzedaje auta relatywnie niedrogie, a ostatnio całkiem solidne.

Logo świetnie znane, lecz tu w nietypowym kolorze.

Zdjęcie: Producent
Renault
Toyota
Volkswagen
Toyota Następne pytanie
Doskonale znany producent, czyli Toyota. W takiej wersji logo koncernu pojawiło się na koncepcie Hybrid-X z 2004 roku.
Twój wynik: Niestety, słabo!
To mniej niż jedna czwarta prawidłowych odpowiedzi.
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Spróbuj jeszcze raz
Mniej niż połowa prawidłowych odpowiedzi. Ale nie jest źle.
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Dobry wynik!
Połowa lub więcej dobrych odpowiedzi to w tym quizie duży sukces!
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Brawo! Jesteś ekspertem!
Niemal nie popełniasz błędów! Mało kto tak dobrze zna się na motoryzacyjnych markach.
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik: Bezbłędnie!
Rewelacja! Ani jednego błędu. Pewnie pracujesz w branży motoryzacyjnej. :)
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Google News
Źródło:
Auto Świat
Tematy: Quizy

Polecane z kategorii

Tunel na zakopiance z kolejnym opóźnieniem. Kiedy zostanie oddany do użytku? Tunel na zakopiance z kolejnym opóźnieniem. Kiedy zostanie oddany do użytku? "Kiedyś to było" - dziś taniej można ubezpieczyć samochód, niż zatankować go do pełna "Kiedyś to było" - dziś taniej można ubezpieczyć samochód, niż zatankować go do pełna Serwery Orlenu nie wytrzymały. Aplikacja Vitay ma problem z działaniem Serwery Orlenu nie wytrzymały. Aplikacja Vitay ma problem z działaniem Promocję na paliwo ma nie tylko Orlen. Gdzie jeszcze da się taniej zatankować? Promocję na paliwo ma nie tylko Orlen. Gdzie jeszcze da się taniej zatankować? Tak się kończy szarżowanie na drodze. Kierowca wszystko nagrał Tak się kończy szarżowanie na drodze. Kierowca wszystko nagrał Kierowca ciężarówki nie trafił w dwupasmówkę. Siał spustoszenie... obok drogi Kierowca ciężarówki nie trafił w dwupasmówkę. Siał spustoszenie... obok drogi Drogie paliwo ma zaskakujący wpływ na polskich kierowców Drogie paliwo ma zaskakujący wpływ na polskich kierowców Kamaz pochwalił się pojazdem jak z filmów science fiction. Świetna propaganda? Kamaz pochwalił się pojazdem jak z filmów science fiction. Świetna propaganda? Zamiast samochodów będą produkować karabiny. Kałasznikow przejmie monterów Łady Zamiast samochodów będą produkować karabiny. Kałasznikow przejmie monterów Łady

Materiały Premium

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

  • Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

    Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech