• W Polsce jeździ ponad 11 tys. elektryków (stan na koniec marca 2021 r.)
  • Najtańszy nowy samochód elektryczny dostępny na naszym rynku kosztuje od 76 900 zł
  • W tym roku będzie można już kupić auta na prąd o zasięgu ponad 700 km

Wciągu ostatniego roku oferta samochodów elektrycznych dostępnych na naszym rynku bardzo się powiększyła. Wśród aut osobowych jest to już blisko 60 modeli i to właśnie im postanowiliśmy się przyjrzeć. Zebraliśmy podstawowe parametry, takie jak: zasięg i średnie zużycie wg cyklu WLTP, użyteczna pojemność akumulatora, czyli netto (choć niestety, nie wszyscy producenci ją oficjalnie podają, wolą „szpanować” parametrami „brutto”), a także opcje i czas ładowania oraz cena bazowa.

Oferta staje się coraz bardziej różnorodna – przybywa modeli w tańszych segmentach cenowych, zwiększyła się dostępność elektrycznych vanów. Do grona importerów oferujących elektryki właśnie dołączyły takie marki, jak Dacia, Fiat, Ford, Volvo czy Toyota – ta ostatnia, jako jedyna w Polsce, z modelem Mirai prezentującym alternatywną filozofię elektromobilności.

Popularność aut elektrycznych rośnie. Pod koniec marca w Polsce były zarejestrowane 11 194 elektryki bateryjne – o ponad 5000 więcej niż rok wcześniej (dane: PZPM/PSPA). W samym 2020 r. na drogi naszego kraju wyjechało 3685 nowych aut elektrycznych – tak wiele, jak nigdy dotąd i każdy kolejny rok będzie pod tym względem rekordowy.

Wróć do spisu treści

Małe auta elektryczne

BMW i3/i3s

BMW i3s
BMW i3s

Weteran. Mimo że zadebiutował prawie 8 lat temu, jego koncepcja pozostaje unikalna. Nadwozie z tworzywa wzmocnionego karbonem częściowo niweluje ciężar akumulatora. Bardzo wąskie opony mają ograniczać opory toczenia. Sporo frajdy z prowadzenia. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 279-308 km
Śr. zużycie (WLTP) 13,1-14 kWh/100 km
Moc 170-184 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 37,9 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/49 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 36 min
Cena od 169 700 zł, i3s od 184 200 zł
W sprzedaży od 2013 r.

Dacia Spring

Dacia Spring Foto: Renault
Dacia Spring

Najtańszy elektryczny samochód na naszym rynku oferuje minimalne minimum, ale 4 osoby przewiezie. W mieście osiągi i zasięg są absolutnie wystarczające, poza miastem we znaki dają się maks. prędkość 125 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 19,1 s. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) do 230 km
Śr. zużycie (WLTP) 11,9 kWh/100 km
Moc 44 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 27,4 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/30 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 51 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 56 min.
Cena od 76 900 zł
W sprzedaży od czerwca 2021 r. (przedsprzedaż od kwietnia)

Fiat 500/500 Cabrio

Nowy Fiat 500e 3+1 Foto: Auto Bild
Nowy Fiat 500e 3+1

Ten mały elegant jest dostępny jako hatchback 3d, z dodatkowymi małymi drzwiami po prawej stronie lub cabrio. Słabszy wariant z małą baterią występuje tylko w pierwszym z tych wydań i może być ładowany z mocą do 50 kW. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 190-321 km
Śr. zużycie (WLTP) 13,0-14,9 kWh/100 km
Moc 95-118 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 21,3-37,3 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/85 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 2 godz. 30 min.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 30 min.
Cena od 95 600 zł (118 KM od 122 400 zł
W sprzedaży od stycznia 2021 r.

Honda e

Honda e Foto: Honda
Honda e

Design retro na zewnątrz, aż 6 ekranów i minimalistyczny styl wewnątrz. Hondę e fajnie się prowadzi, ma bogate wyposażenie, ale skromną ilość miejsca z tyłu i w bagażniku (171 l). Zasięg też predestynuje ten model raczej do użytku miejskiego. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 210-222 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,2-17,8 kWh/100 km
Moc 136-154 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 28,5 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/56 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 11 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 152 900 zł
W sprzedaży od stycznia 2021 r.

MINI Cooper SE

MINI Cooper SE Foto: MINI
MINI Cooper SE

Korzysta z tego samego silnika, co BMW i3s. Raptem rok po debiucie przeszło retusz wyglądu. Tylko w 5-drzwiowej wersji. Szybkie, zwinne, jednak bardziej do śmigania po mieście niż krętych bocznych drogach gdzieś dalej. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 203-234 km
Śr. zużycie (WLTP) 15,2-17,6 kWh/100 km
Moc 184 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 28,9 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/50 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 3 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 29 min
Cena od 142 000 zł
W sprzedaży od 2020 r.

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e Foto: J. Borkowski, I. Kohutnicki, Opel / Auto Świat
Opel Corsa-e

Niemały akumulator w małym aucie: Corsa nie boi się wycieczek poza miasto i można ją relatywnie szybko ładować (trójfazowa ładowarka pokładowa w opcji). Jest o ok. 300 kg cięższa od spalinowej wersji (1530 kg) i ma o 42 l mniejszy bagażnik (267 l). Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 329-337 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,8-16,5 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 132 490 zł
W sprzedaży od 2020 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Peugeot e-208

Peugeot e-208 GT Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Peugeot e-208 GT

Podobnie jak Opel Corsa-e, bazuje na platformie PSA eCMP. W Peugeocie jest jednak dostępna tańsza i uboższa wersja bazowa. Duży plus to możliwość szybkiego ładowania prądem stałym, trójfazowe ładowanie prądem przemiennym (11 kW) za 1500 zł. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 340 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,9 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 124 900 zł
W sprzedaży od 2020 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Renault Zoe

Renault ZOE – test długodystansowy Foto: Auto Świat
Renault ZOE – test długodystansowy

Doświadczony bestseller i akumulatorowy rekordzista wśród małych elektryków. Pojemnością bagażnika (338 l) też bije konkurentów. Dwie wersje mocy, trójfazowe ładowanie AC 22 kW w standardzie, DC za 4300 zł. Więcej w teście długodystansowym.

Zasięg (WLTP) 386-395 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,4 kWh/100 km
Moc 108-135 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 52 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/50 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 3 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 1 godz. 10 min
Cena od 124 900 zł
W sprzedaży od 2013 r. (lifting w 2019 r.)

Smart EQ fortwo/fortwo cabrio

Smart EQ Fortwo Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Smart EQ Fortwo

Zawraca niemal w miejscu, zmieści się tam, gdzie żaden inny. Bardzo pomysłowy, ale zasięg i opcje ładowania już nie są na czasie. Trójfazowe ładowanie kosztuje 3956 zł. Raczej nie należy się nim wypuszczać poza miasto ani rozpędzać powyżej 120 km/h. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 130-133 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,1-16,5 kWh/100 km
Moc 82 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 16,7 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22 kW, DC niemożliwe
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 55 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. nie dotyczy
Cena od 96 900 zł (cabrio od 110 700 zł)
W sprzedaży od 2017 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Smart EQ forfour

Smart EQ forfour Foto: smart
Smart EQ forfour

Bardzo miejski, bo bardzo zwrotny i z bardzo małą baterią. Za to bez opcji szybkiego ładowania prądem stałym. Niestety, wrażliwy na temperaturę, zimą zasięg błyskawicznie znika. Nazwy też nie należy brać zbyt poważnie – z tyłu dorośli usiądą, choć niezbyt chętnie. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 130 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,3-17,7 kWh/100 km
Moc 82 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 16,7 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 22 kW/brak możliwości ładowania DC
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 55 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. nie dotyczy
Cena od 98 400 zł
W sprzedaży od 2017 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Volkswagen e-up/Skoda Citigo

Volkswagen e-up! Foto: Auto Świat
Volkswagen e-up!

Miniduet, który to pojawia się na rynku, to znika – chętni muszą na niego polować, a zainteresowanie w Europie jest duże. Mimo małej karoserii cztery osoby się zmieszczą. Ładowanie DC w opcji. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 258 km
Śr. zużycie (WLTP) 14,4 kWh/100 km
Moc 83 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 32,3 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 7,2/40 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 48 min
Cena od 99 490 zł (ostatnio widziana...)
W sprzedaży od 2019 r.
Wróć do spisu treści

Kompaktowe auta elektryczne

Citroen e-C4

Citroën ë-C4 Foto: Auto Bild
Citroën ë-C4

Jego zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi zapewnia wysoki komfort. Styl nadwozia – na pograniczu kompaktu, coupé i crossovera. Ładowarka pokładowa 11 kW za 1500 zł. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 350 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,6 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 136 400 zł
W sprzedaży od 2021 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Ioniq Electric Platinum Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai Ioniq Electric Platinum

Pierwszy elektryk Hyundaia ma już swoje lata. Może mieć tylko 1-fazową ładowarkę AC. Poza tym wyposażenie seryjne jest bogate. Wygodna kabina, bagażnik 357-1417 l. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 311 km
Śr. zużycie (WLTP) 13,8 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 38,3 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 7,2/44 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 54 min
Cena od 185 200 zł
W sprzedaży od 2016 r.

Nissan Leaf

Nissan Leaf – 10 lat minęło… Foto: Nissan
Nissan Leaf – 10 lat minęło…

Druga generacja Nissana, który przecierał szlaki w branży już dekadę temu. Dostępny w dwóch wersjach napędu, niestety, żadna nie ma trójfazowej ładowarki AC. Cena bazowa jest konkurencyjna. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 270-385 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,6-18,5 kWh/100 km
Moc 150-217 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 36-56 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 7 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 35 min
Cena od 123 900 zł (62 kWh od 157 600 zł)
W sprzedaży od 2017 r.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Volkswagen ID.3

Bogaty wybór wersji wyposażenia, trzy warianty akumulatora i trzy poziomy mocy silnika. Bardzo przestronne wnętrze i spory bagażnik (385 l). Bazowy model tylko z ładowarką AC 7,2 kW, a ładowanie DC 125 kW – tylko z baterią 77 kW. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 348-549 km
Śr. zużycie (WLTP) 13,1-15,4 kWh/100 km
Moc 145-204 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 45-77 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/125 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 33 min
Cena od 136 890 zł (77 kWh od 181 990 zł)
W sprzedaży od 2020 r.

Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge Foto: Volvo / Volvo
Volvo C40 Recharge

Crossover? Coupé? Kompakt? Można się kłócić. Techniczny krewny XC40 P8, ale dzieli je więcej niż tylko „X” w nazwie. Może mieć nawet 2 silniki, a w kabinie – wegańskie materiały i multimedia Google. Zamówienia: tylko online. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) 420 km
Śr. zużycie (WLTP) 18,0 kWh/100 km
Moc 408 KM
Napęd 4x4 (przedni w późniejszym okresie)
Poj. akumulatora netto 75 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/150 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 8 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 40 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od jesieni 2021 r.
Wróć do spisu treści

Elektryczne crossovery i mniejsze SUVy

Audi Q4 e-tron

Nowe Audi Q4 e-tron Foto: Audi / Audi
Nowe Audi Q4 e-tron

Z długością 4,59 m wpasowuje się między spalinowe SUV-y Q3 i Q5. Bazuje na platformie MEB. Imponuje bagażnikiem (520 l) i ekranem head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Dostępny w 3 wersjach napędowych.

Zasięg (WLTP) 341-520 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,0-19,9 kWh/100 km
Moc 170-299 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 52-77 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/125 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 8 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 38 min
Cena od 198 590 zł (77 kWh od 219 100 zł)
W sprzedaży od czerwca 2021 r.

Audi Q4 e-tron Sportback

Nowe Audi Q4 e-tron Sportback Foto: Audi / Audi
Nowe Audi Q4 e-tron Sportback

Mimo bardziej sportowej i opływowej linii nadwozia ma o 15 l większy bagażnik od zwykłego Q4. Występuje tylko w dwóch wersjach napędowych: mniejszy akumulator i 1 silnik lub większa bateria i 2 silniki. Poradzi sobie z przyczepą o masie do 1200 kg.

Zasięg (WLTP) 349-497 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,6-20,9 kWh/100 km
Moc 170-299 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 52-77 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/125 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 8 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 38 min
Cena nieustalona (od 43 900 euro w Niemczech)
W sprzedaży od końca lata 2021 r.

Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona Electric po liftingu Foto: Hyundai Motor Poland
Hyundai Kona Electric po liftingu

Ten zaledwie 4,17-metrowy crossover może mieć całkiem spory akumulator i także zasięg. Słabsza wersja tylko z ładowarką o niższej mocy (7,2/50 kW).

Zasięg (WLTP) 305-484 km
Śr. zużycie (WLTP) 14,3-14,7 kWh/100 km
Moc 136-204 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 39,2-64 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/77 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 47 min
Cena od 150 900 zł (64 kWh od 169 900 zł)
W sprzedaży od 2018 r.

Kia e-Niro

Kia e-Niro Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Kia e-Niro

Ta sama technika napędu, co w Hyundaiu Konie, ale w nieco większym wydaniu (4,38 m długości). Wystarczająco mała na co dzień, dość dobra i wygodna na wyjazdy. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 289-455 km
Śr. zużycie (WLTP) 15,3-15,9 kWh/100 km
Moc 136-204 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 39,2-64 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/77 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 35 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 54 min
Cena od 146 990 zł (64 kWh od 167 990 zł)
W sprzedaży od 2018 r.

Kia e-Soul

Kia e-Soul Foto: Auto Bild
Kia e-Soul

Elektryk „z duszą” i techniką Kony oraz Niro. Pudełkowate nadwozie jest praktyczne, ale mniej opływowe: aerodynamiczne opory zmniejszają zasięg, który i tak jest dość duży w wersji 64 kWh. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 276-452 km
Śr. zużycie (WLTP) 15,6-15,7 kWh/100 km
Moc 136-204 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 39,2-64 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/77 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 10 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 54 min
Cena od 139 990 zł (64 kWh od 160 990 zł)
W sprzedaży od 2019 r.

Lexus UX 300e

Lexus UX 300e Foto: Auto Bild
Lexus UX 300e

Pierwszy bateryjny elektryk koncernu Toyoty wkracza na rynek nieśmiało i... bez przełomowych rozwiązań. Niezbyt szybkie ładowanie, w kabinie mniej miejsca niż w hybrydowym odpowiedniku. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 305-315 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,8-17,0 kWh/100 km
Moc 204 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 50 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/50 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 9 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 55 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od 2021 r.

Mazda MX-30

Mazda MX-30 Foto: Mazda
Mazda MX-30

Mazda postawiła na dobre prowadzenie, oryginalny styl i... korek w kabinie. Akumulator jest relatywnie mały, maksymalna moc ładowania dość niska, a kabina – z tyłu raczej ciasna. Bardziej do miasta i w okolicach. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 200 km
Śr. zużycie (WLTP) 14,5 kWh/100 km
Moc 145 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 32 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/40 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 39 min
Cena od 142 900 zł
W sprzedaży od 2020 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Mercedes EQA

Mercedes EQA – GLA na prąd Foto: Daimler
Mercedes EQA – GLA na prąd

Elektryczny brat GLA ma swój styl, bogatsze wyposażenie seryjne i bagażnik mniejszy o 95 l. W tym roku oferta zostanie jeszcze uzupełniona o wariant dwusilnikowy o łącznej mocy blisko 300 KM oraz wersję z zasięgiem przeszło 500 km wg WLTP. Więcej w wideoteście.

Zasięg (WLTP) 399-426 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,9 kWh/100 km
Moc 190 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 66,5
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 7 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 30 min
Cena od 199 900 zł
W sprzedaży od marca 2021 r.

Opel Mokka-e

Opel Mokka-e 136 KM Foto: Janusz Borkowski/Opel / Auto Świat
Opel Mokka-e 136 KM

O ok. 40 tys. zł droższa od zwykłej Mokki i równie udana stylistycznie. Traci się tylko 40 l bagażnika. W serii ładowanie AC 7,4 kW, 11 kW za 1500 zł. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 318-324 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,4-17,8 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 139 900 zł
W sprzedaży od marca 2021 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Peugeot e-2008

Peugeot e-2008 Foto: Auto Bild
Peugeot e-2008

Ta sama technika, co w Mokce, ale w nieco większym wydaniu (15 cm różnicy długości). Aż 434 l bagażnika – tak jak w wersji spalinowej. Nietuzinkowy kokpit z dobrymi materiałami.

Zasięg (WLTP) 310 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,8 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 149 400 zł
W sprzedaży od 2020 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Volvo XC40 P8 Recharge

Volvo XC40 Recharge P8 Foto: Volvo Polska
Volvo XC40 Recharge P8

Dwa bagażniki, dwa silniki, bardzo dużo mocy i seryjnego wyposażenia. Ciekawostką jest kabinowy filtr antysmogowy. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 400-418 km
Śr. zużycie (WLTP) 23,8-25,0 kWh/100 km
Moc 408 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 75 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/150 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 8 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 33 min
Cena od 249 900 zł
W sprzedaży od marca 2021 r.
Wróć do spisu treści

Elektryczna klasa średnia

BMW i4

BMW i4 Foto: BMW
BMW i4

Blisko spokrewnione z serią 4 Gran Coupé, które jednak zadebiutuje później niż i4. Dostępne będzie w kilku wersjach mocy, topowa ma przyspieszać w 4 s od 0 do 100 km/h. BMW na razie niewiele zdradza, ale obiecuje przełomowy układ zawieszenia, świetną zwinność i precyzję prowadzenia.

Zasięg (WLTP) 590 km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 272-530 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto ~80 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC bd.
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. bd.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. bd.
Cena nieustalona
W sprzedaży od połowy 2021 r.

Hyundai Ioniq 5

Ioniq 5 Foto: Ioniq / Auto Świat
Ioniq 5

To prawdziwa sensacja: bardzo duży hatchback (4,64 m długości) o niezwykłym designie. Dwa bagażniki (tylny 527 l, przedni 57 l), superszybkie ładowanie (technika 800 V), a także możliwość zasilania urządzeń z akumulatora auta. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) 384-481 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,7-18,1 kWh/100 km
Moc 170-305 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 58-72,6 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/175 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 18 min
Cena od 189 900 zł (72,6 kWh od 203 900 zł)
W sprzedaży od kwietnia 2021 r.

Kia EV6

Kia EV6 Foto: Kia
Kia EV6

Miks crossovera i shooting brake’a. Podobnie jak Hyundai Ioniq 5, zbudowana na platformie E-GMP. W najmocniejszej wersji przyspiesza 0-100 km/h w 3,5 s, osiąga maksymalnie 260 km/h i pociągnie przyczepę 1,6 t. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) do 510km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 170-585 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 58-77,4 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/250 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 18 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od maja 2021 r.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 Foto: Pete Gibson/Auto Express / AutoExpress/Auto Świat
Tesla Model 3

Bestseller e-pioniera z USA obecnie występuje w 3 kombinacjach mocy napędu i wielkości baterii. Systemy asystujące mają imponujące możliwości, ale wbrew nazwie (Autopilot) wymagają kontroli kierowcy. Świetne osiągi i duży zasięg. minimalistyczne, lecz mało starannie wykonane wnętrze. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 448-580 km
Śr. zużycie (WLTP) 14,0-16,5 kWh/100 km
Moc 325-513 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 50-76 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/250 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 21 min
Cena od 199 990 zł
W sprzedaży od 2017 r.

Toyota Mirai

Toyota Mirai Foto: Toyota
Toyota Mirai

To też jest elektryk, ale zamiast dużej baterii ma zbiorniki na wodór i ogniwa paliwowe. Gabarytowo bliżej mu do klasy wyższej, ale pod względem miejsca w kabinie czy mocy napędu gra w klasie średniej. Główny problem: w Polsce pierwsze stacje z wodorem dopiero powstają. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) do 650 km
Śr. zużycie wodoru (WLTP) 0,84 kg/100 km
Moc 182 KM
Napęd tylny
Poj. zbiorników wodoru 5,6 kg
Min. czas tankowania wodoru 5 min
Cena od 299 900 zł
Wróć do spisu treści

Elektryczne SUVy klasy średniej

BMW iX3

BMW iX3 Foto: BMW / Auto Świat
BMW iX3

Elektryczna wersja X3 nieco różni się wyglądem od spalinowych odmian. Bagażnik jest o 40 l mniejszy, dostępny tylko napęd na tył, a maks. masa przyczepy to 750 kg. Za to świetna dynamika i komfort akustyczny. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 450-460 km
Śr. zużycie (WLTP) 18,5-19,5 kWh/100 km
Moc 286 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 74 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/150 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 7 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 34 min
Cena od 268 900 zł
W sprzedaży od 2020 r.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Mustang Mach-E

Sportowa legenda w odsłonie elektrycznego SUV-a – kontrowersyjne, ale zza kierownicy przekonujące. Obecnie w 4 kombinacjach baterii, mocy i napędu, topowa (487 KM) dołączy pod koniec roku. Ma 2 bagażniki (402 + 81 l). Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 400-610 km
Śr. zużycie (WLTP) 17,2-18,7 kWh/100 km
Moc 261-487 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 68-88 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/150 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 7 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 38 min
Cena od 216 120 zł
W sprzedaży od czerwca 2021 r. (przedsprzedaż od marca)

Nissan Ariya

Nissan Ariya Foto: Nissan
Nissan Ariya

Nowe otwarcie Nissana, mającego spore doświadczenie w elektrykach, dotrze do nas z opóźnieniem. Dostępne będzie 5 kombinacji napędowych, bagażnik pomieści w zależności od wersji 415-468 l. Będzie to pierwszy model Nissana ze zdalną aktualizacją funkcji. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) 340-500 km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 218-394 KM
Napęd przedni lub 4x4
Poj. akumulatora netto 63-87 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/130 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 45 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od ok. 200 000 zł (szacunkowo)
W sprzedaży od 2022 r.

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV Foto: Skoda / Auto Świat
Skoda Enyaq iV

O 11 cm dłuższa od VW ID.4, ta sama platforma MEB. Przestronna i pakowna – jak to Škoda. Bagażnik mieści 585-1710 l. Dwie wersje mocy i baterii. Ładowanie 125 kW w opcji w mocniejszej odmianie. W planach jest także dwusilnikowa wersja RS o mocy 306 KM. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 412-536 km
Śr. zużycie (WLTP) 14,6-21,6 kWh/100 km
Moc 180-204 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 58-77 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/125 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 33 min
Cena od 182 300 zł (77 kWh od 211 700 zł)
W sprzedaży od stycznia 2021 r.

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance Foto: volkswagen / Auto Świat
Volkswagen ID.4 1ST Pro Performance

Atrakcyjna propozycja dla rodziny, która chce jeździć elektrycznie i wygodnie. Kabina jest wykończona szlachetniej niż w ID.3, ale kokpit jest taki sam – dotykowy. Bagażnik mieści 543-1575 l. Trzy warianty układu napędowego. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 343-523 km
Śr. zużycie (WLTP) 16,7-17,7 kWh/100 km
Moc 148-204 KM
Napęd tylny
Poj. akumulatora netto 52-77 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/125 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 7 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 38 min
Cena od 156 390 zł (77 kWh od 190 890 zł)
W sprzedaży od lutego 2021 r.
Wróć do spisu treści

Duże SUVy elektryczne

Audi e-tron/e-tron S

Audi e-tron S Foto: Audi
Audi e-tron S

Niezwykle komfortowy SUV, który wielkością plasuje się między Q5 a Q7. Trzy warianty mocy, najmocniejszy (S) ma aż 3 silniki, pozwalają one skutecznie rozkładać moc podczas dynamicznej jazdy. Ładowarka pokładowa AC 22 kW w opcji za 8300 zł (tylko w 55 quattro). Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 340-441 km
Śr. zużycie (WLTP) 21,7-28,4 kWh/100 km
Moc 313-503 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 64-86 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/150 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 45 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 26 min
Cena od 308 400 zł (e-tron S od 414 900 zł)
W sprzedaży od 2019 r.

Audi e-tron Sportback/e-tron S Sportback

Audi e-tron S Sportback Foto: Audi
Audi e-tron S Sportback

Nieco bardziej awangardowa linia nadwozia i taki sam wybór wersji napędowych, jak w zwykłym e-tronie. Bagażnik jest o 45 l mniejszy, choć nadal duży (615 l). Podstawowa odmiana 50 ma mniejszy akumulator, 55 i S – większy. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 347-452 km
Śr. zużycie (WLTP) 21,4 kWh/100 km
Moc 313-503 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 64-86 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/150 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 4 godz. 45 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 26 min
Cena od 319 700 zł
W sprzedaży od 2020 r.

BMW iX

BMW iX Foto: BMW
BMW iX

Tym modelem BMW nadrabia straty do konkurencyjnych SUV-ów i przyćmiewa je zasięgiem oraz wielkością baterii. Początkowo będą dostępne dwa warianty napędowo-akumulatorowe. Sposób produkcji i użyte materiały są możliwie najbardziej przyjazne środowisku. Opcjonalnie dostępne nagłośnienie Bowers & Wilkins składa się z aż 30 głośników. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) 400-600 km
Śr. zużycie (WLTP) 20-21 kWh/100 km
Moc 326-523 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 70-105 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/200 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 11 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 40 min
Cena od 357 900 zł (przedsprzedaż)
W sprzedaży od jesieni 2021 r.

Jaguar I-Pace

Jaguar i-Pace Foto: Jaguar
Jaguar i-Pace

Charakterystyczna sylwetka z kabiną przesuniętą w przód i dużym rozstawem osi (2,99 m). Pneumatyczne zawieszenie w opcji, od 2020 r. nareszcie z trójfazową ładowarką. Auto świetnie się prowadzi i osiąga „setkę” w zaledwie 4,8 s. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 407-470 km
Śr. zużycie (WLTP) 22,0-25,2 kWh/100 km
Moc 400 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 84,7 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/104 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 9 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 44 min
Cena od 359 500 zł
W sprzedaży od 2018 r.

Mercedes EQC

Mercedes EQC – gwiazda wśród elektryków Foto: Mercedes
Mercedes EQC – gwiazda wśród elektryków

Bardzo cichy i komfortowy, mimo że nie ma pneumatycznego zawieszenia. Choć jest spokrewniony z GLC i oba mają taki sam rozstaw osi, to EQC jest od niego o 10 cm dłuższe. Bagażnik mieści jednak o 50 l mniej (500 l). Pewne prowadzenie, mogłoby być szybsze ładowanie. Więcej w pierwszej jeździe.

Zasięg (WLTP) 369-414 km
Śr. zużycie (WLTP) 20,5-23,2 kWh/100 km
Moc 408 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 80 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/110 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 3 godz. 50 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 40 min
Cena od 299 000 zł
W sprzedaży od 2019 r.

Tesla Model X

Tesla Model X Foto: Tesla / Tesla
Tesla Model X

Niedawny lifting przyniósł trzysilnikową wersję Plaid, ponoć przyspieszającą 0-100 km/h w 2,6 s! Słabszy model potrzebuje także imponujące 3,9 s i nie mniejsze wrażenie robią tu unoszone tylne drzwi. Kabina może mieć 5, 6 lub 7 siedzeń. Bardzo rozbudowane funkcje asystujące. Więcej w teście porównawczym.

Zasięg (WLTP) 547-580 km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 680-1033 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 90 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 16,5/250 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 23 min
Cena od 434 990 zł (Plaid 529 990 zł)
W sprzedaży od 2015 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Wróć do spisu treści

Samochody elektryczne klasy wyższej

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT Foto: Audi
Audi e-tron GT

Techniczny bliźniak Taycana, dostępny w 2 wersjach. Mocniejszy (RS) „robi setkę” w 3,3 s. Jest przy tym komfortowy, choć z tyłu warunki raczej przytulne. Technika 800 V pozwala na bardzo szybkie ładowanie. Ma 2 bagażniki (405 + 81 l). Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 433-488 km
Śr. zużycie (WLTP) 19,9-22,5 kWh/100 km
Moc 530-646 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 83,7 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/270 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 9 godz. 15 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 21 min
Cena od 440 000 zł (RS od 594 000 zł)
W sprzedaży od marca 2021 r.

Mercedes EQS

Mercedes-EQS Foto: Mercedes
Mercedes-EQS

Rekordowy zasięg, jak i współczynnik oporu powietrza (0,20) oraz najnowocześniejsze rozwiązania czynią go królem elektryków. Może mieć: automatycznie otwierane drzwi, reflektory działające niczym projektor multimedialny, trzyekranową, haptyczno-dotykową deskę rozdzielczą i tylne koła skręcające aż do 10°. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) do 770 km
Śr. zużycie (WLTP) 15,7-21,8 kWh/100 km
Moc 333-524 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 107,8 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/200 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od września 2021 r.

Porsche Taycan

Porsche Taycan Foto: Porsche / Porsche
Porsche Taycan

Piorunujące osiągi (w 2,8 s 0-100 km/h w Turbo S) i emocjonujące prowadzenie definiują Taycana jako prawdziwe Porsche. Podobnie jak e-tron GT, ma 2-biegową przekładnię przy tylnej osi – ewenement wśród elektryków. Superszybkie ładowanie DC oraz duży wybór wersji. Moc zależy także od typu akumulatora (2 rodzaje). O 9 cm krótszy od Panamery, przez co też ciaśniej skrojony w środku. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 354-484 km
Śr. zużycie (WLTP) 20,4-25,6 kWh/100 km
Moc 408-761 KM
Napęd tylny lub 4x4
Poj. akumulatora netto 71-83,7 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/270 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 8 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 22,5 min
Cena od 389 000 zł
W sprzedaży od 2019 r.

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo Foto: Porsche / Auto Świat
Porsche Taycan Cross Turismo

Pierwsze elektryczne kombi na rynku to... uterenowione Porsche! Pakiet off-road zwiększa prześwit o 30 mm, więcej przestrzeni (nad głową) mają także pasażerowie z tyłu. Bagażnik mieści o 39 l więcej. Cross Turismo ma dwa silniki i większy akumulator w standardzie. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) 388-456 km
Śr. zużycie (WLTP) 22,4-26,4 kWh/100 km
Moc 476-761 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 83,7 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 22/270 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 9 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 22,5 min
Cena od 436 000 zł
W sprzedaży od marca 2021 r.

Tesla Model S

Tesla Model S Foto: Tesla / Tesla
Tesla Model S

Najnowsza modernizacja wznosi Model S na nowe wyżyny absurdu: wersja Plaid+ z 3 silnikami ma przyspieszać w 2,1 s 0-100 km/h i osiągać 322 km/h! Zasięg WLTP jeszcze nie jest znany, Tesla podaje według swoich kryteriów maksymalnie nawet 837 km. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) bd.
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 680-1115 KM
Napęd 4x4
Poj. akumulatora netto 90-115 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 16,5/250 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 6 godz. 30 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 23 min
Cena od 395 990 zł (Plaid+ od 654 490 zł)
W sprzedaży od 2012 r. (lifting w 2021 r.)
Wróć do spisu treści

Elektryczne vany

Citroen e-Spacetourer

Citroen e-Spacetourer Foto: Citroen
Citroen e-Spacetourer

Silnik z małych i kompaktowych elektryków, do wyboru dwie wielkości akumulatora, aż trzy długości nadwozia (XS 4,6 m; M 4,95 m; XL 5,3 m) i 4 poziomy wykończenia. Może mieć od 5 do 9 miejsc. Pociągnie przyczepę o masie 1 tony (każda wersja). Ładowarka pokładowa 11 kW za 1300 zł.

Zasięg (WLTP) 230-330 km
Śr. zużycie (WLTP) 28,8-29,5 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45-68 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 219 900 zł (68 kWh od 248 700 zł)
W sprzedaży od stycznia 2021 r.

Citroen e-Berlingo

Citroen e-Berlingo Foto: Citroen
Citroen e-Berlingo

Elektryczne Berlingo, tak jak spalinowe, występuje w dwóch długościach nadwozia (4,4 i 4,75 m), opcjonalnie może też mieć trzeci rząd siedzeń. Dostępna moc zależy od wybranego trybu jazdy: Eco 82 KM; Normal 109 KM; Power 136 KM.

Zasięg (WLTP) do 280 km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od jesieni 2021 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Mercedes EQV/eVito Tourer

Mercedes EQV 300 Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat
Mercedes EQV 300

Największe akumulator i zasięg wśród vanów. Dostępne dwie długości nadwozia (5,14 lub 5,37 m). Kabina 6- lub 8-osobowa, na liście opcji takie luksusy, jak fotele z podgrzewaniem i wentylacją (z przodu, jak i z tyłu!) czy pneumatyczne zawieszenie, które przez zmniejszenie prześwitu pomaga obniżyć zużycie. Więcej w teście.

Zasięg (WLTP) 353-359 km
Śr. zużycie (WLTP) 27,9-28,3 kWh/100 km
Moc 204 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 90 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/110 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 9 godz. 45 min
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 47 min
Cena od 342 924 zł
W sprzedaży od 2020 r.

Nissan e-NV200 Evalia

Nissan e-NV200 Evalia Foto: Nissan
Nissan e-NV200 Evalia

Weteran wśród elektrycznych vanów i jedyny w tym towarzystwie ze złączem typu CHAdeMO. Kompaktowy (4,56 m długości), zwrotny, prosty i z zasięgiem raczej do użytku w mieście i bliskich okolicach. Dostępny z 5 lub 7 fotelami.

Zasięg (WLTP) 200 km
Śr. zużycie (WLTP) 25,9 kWh/100 km
Moc 109 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 38 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 6,6/46 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 7 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 42 min
Cena od 173 500 zł
W sprzedaży od 2013 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Opel Zafira-e Life

Opel Zafira-e Foto: Opel
Opel Zafira-e

Bliźniak Citroëna i Peugeota może mieć kabinę 6-, 8- lub 9-osobową, występuje w wersjach przeznaczonych dla rodziny lub biznesu (w tym odmiana VIP), 3 długości nadwozia i 2 wielkości baterii.

Zasięg (WLTP) 231-329 km
Śr. zużycie (WLTP) 28,8-29,5 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45-68 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 211 250 zł (68 kWh od 240 050 zł)
W sprzedaży od stycznia 2021 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Opel Combo-e Life

Opel Combo-e Life – dla ekologicznych rodzin Foto: Opel
Opel Combo-e Life – dla ekologicznych rodzin

Dzieli technikę z Berlingo i e-Rifterem i tak samo będzie można go zamówić w dwóch długościach nadwozia. W opcji występuje 3. rząd siedzeń. Może pociągnąć przyczepę o masie do 750 kg. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,2 s. Relatywnie wysoka maksymalna moc ładowania w stosunku do pojemności baterii.

Zasięg (WLTP) do 280 km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od jesieni 2021 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Peugeot e-Rifter

Peugeot e-Rifter Foto: Peugeot
Peugeot e-Rifter

Riftera na tle technicznych braci (Combo i Berlingo) wyróżniają „outdoorowa” stylistyka i zupełnie inny kokpit, z typowymi dla Peugeota wysoko umieszczonymi wirtualnymi zegarami. Maksymalnie można się nim rozpędzić do 130 km/h. Już w krótkiej wersji bagażnik mieści 775 l przy 5 osobach na pokładzie.

Zasięg (WLTP) do 280 km
Śr. zużycie (WLTP) bd.
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena nieustalona
W sprzedaży od jesieni 2021 r.

*wartości szacunkowe, producent nie podaje oficjalnie pojemności netto

Peugeot e-Traveller

Peugeot e-Traveller Foto: Peugeot / Peugeot
Peugeot e-Traveller

O dziwo, Peugeot podaje dla swojego dużego vana niższe średnie zużycie prądu niż pokrewne marki, przy takim samym zasięgu. Klienci także tu mają wybór 3 długości nadwozia, na pokładzie maksymalnie może podróżować 9 osób. Bagażnik jest potężny – 1385-4554 l. Więcej w prezentacji.

Zasięg (WLTP) 230-330 km
Śr. zużycie (WLTP) 26,1-28,0 kWh/100 km
Moc 136 KM
Napęd przedni
Poj. akumulatora netto 45-68 kWh*
Maks. moc ładowania AC/DC 11/100 kW
Min. czas ładowania AC 0-100 proc. 5 godz.
Min. czas ładowania DC 10-80 proc. 31 min
Cena od 219 900 zł (68 kWh od 248 700 zł)
W sprzedaży od stycznia 2021 r.