Gwiazdą stoiska Kii w Paryżu bez wątpienia była kolejna generacja Rio. Jednak nie można zapominać, że podczas wystawy Koreańczycy pokazali również dwa auta po liftingu: Carensa oraz Soula. Oba już niedługo trafią do sprzedaży.

Kia Soul jest teraz mocniejsza

Odnowiony model rozpoznacie po zmienionych zderzakach, które otrzymały teraz chromowane listwy. Z tyłu nowością jest również inny wzór świateł. Kierowcy mogą zamawiać auto z jednym z trzech nowych metalizowanych lakierów (błękitny, brązowy i pomarańczowy). Kontrastują one z dachem w białym kolorze oraz z lusterkami pomalowanymi na niebiesko lub brązowo. W ofercie pojawiły się także 10-ramienne, 16- lub 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

We wnętrzu można zauważyć inne wzory tapicerek, a na desce rozdzielczej nie brakuje elementów polakierowanych na wysoki połysk w kolorze czarnym lub metalicznym. Nowe są także multimedia, które można obsługiwać za pomocą 5,7- lub 8-calowego dotykowego ekranu.

Kierowców o sportowym usposobieniu ucieszy nowy 204-konny silnik, który pozwala rozpędzić auto do „setki” w 7,8 s i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. Z jednostką współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia. Prowadzący ma do dyspozycji Selector Mode, dzięki któremu może wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Eco lub Sport. W porównaniu ze słabszymi wersjami topowa odmiana nieco inaczej wygląda, a w opcji występują większe przednie tarcze hamulcowe, o średnicy 320 zamiast 300 mm. Auto pojawi się w sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 r.

Kia Carens: tylko trochę inna

Inne zderzaki, z przodu zmienione obudowy lamp przeciwmgielnych, nowy wzór atrapy chłodnicy czy też inaczej wyglądające tylne światła to elementy, dzięki którym najłatwiej poznacie zmodernizowanego Carensa. Nie można też zapominać o nowym niebieskim kolorze lakieru i trzech dodatkowych wzorach aluminiowych felg.

{ "size": { "height": 717, "bytes": 580855, "width": 1024 }, "caption": "Kia Carens", "publicationId": { "ocdn": "8666458e25c88c22a3a066093326ba8c", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "uuid": "c34b2fea-b1cf-542d-a09f-59e2b2ce17b1", "contentSources": [ { "idref": "d3745b96-5622-551d-930e-cc406dbefc8d", "name": "Kia", "uuid": "d3745b96-5622-551d-930e-cc406dbefc8d" } ], "available": { "start": "2018-07-18 00:00:00+0200" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDg7MDA_/8666458e25c88c22a3a066093326ba8c.jpeg", "copyright": { "idref": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5", "uuid": "d7189c69-fd56-58fe-9dfa-81a10f63d9b5" }, "creators": [ { "idref": "1526945a-97b8-4c97-847d-46b9ce540ae7", "name": "KIA", "uuid": "1526945a-97b8-4c97-847d-46b9ce540ae7" } ], "asyncAdSlot": null } Kia Carens
Kia Carens

We wnętrzu pojawiły się inne tapicerki, a deska rozdzielcza może wyglądać jak wykonana z włókna węglowego. Część urządzeń pokładowych będzie obsługiwana za pomocą 7- lub 8-calowego dotykowego ekranu. Samochód trafi do salonów sprzedaży jeszcze w tym miesiącu.

Nasza opinia

Pod względem wizualnym zmiany obu aut nie są rewolucyjne, ale wystarczyły, żeby je unowocześnić. W przypadku Soula cieszy dodatkowo 204-konny doładowany silnik.