W porównaniu z rokiem 2015 (sprzedano wtedy 40 tys.) oznacza to wzrost o 30 proc. Znakomita większość modeli marek premium kosztuje grubo ponad 100 tys. zł, a na najdroższe modele trzeba wyłożyć ponad milion zł. Jednak w markach premium nie cena decyduje o decyzji o zakupie. Zwykle klienci wybierający modele marek premium zamawiają najbogatsze wersje wyposażeniowe i najmocniejsze silnikowe.
O wyborze decyduje m.in. prestiż danej marki, ważny jest też atut nowości – gdy pojawia się nowy model np. Mercedesa klasy S czy BMW 7 dotychczasowi właściciele chcą szybko wymienić swój model na najnowszy. O wyborze danej marki czy modelu decyduje także moda i otoczenie – bogaci chcą jeździć tym, czym ich znajomi czy sąsiedzi.
Widać to doskonale na przykładzie podwarszawskiego Konstancina, gdzie mieszka wielu milionerów. Kilkanaście lat temu popularną marką samochodów był tam Jaguar. Teraz preferencje zmieniły się – na ulicach coraz częściej widać Mercedesy i Bentleye.
Jakie marki najchętniej wybierają najbogatsi Polacy?
W 2016 r. o pierwsze miejsce na podium walczyło BMW z Mercedesem. Obie firmy szły dosłownie zderzak w zderzak – ostatecznie na pierwszym miejscu wylądowało BMW – zarejestrowano 12 497 modeli tej firmy. Zajmujący drugie miejsce Mercedes znalazł 12 013 klientów.
W galerii przedstawiamy 11 marek premium i ich sprzedaż w 2016 roku w Polsce.
(materiał z wykorzystaniem analizy PZPM na podstawie CEP (MSW/MC).