Miesiące wakacyjne są bardzo niestabilne jeśli idzie o sprzedaż nowych aut. Np. w lipcu 2013 r. w krajach Unii odnotowano wzrost sprzedaży (w porównaniu do lipca 2012) o 5 proc. Natomiast w sierpniu odnotowano spadek – również o 5 proc. Takie wahania wynikają przede wszystkim z wyjazdów wakacyjnych i nastawienia na wypoczynek, a nie na decyzje co do kupna samochodów.

Tę opinię potwierdzają dane z poszczególnych krajów unijnych. W lipcu 2013 na głównych rynkach odnotowano wzrosty sprzedaży: we Francji o 0,9 proc., w Niemczech o 2,1 proc., w Hiszpanii o 14,9 proc. (ale po bardzo dużych wcześniejszych spadkach), w Wielkiej Brytanii o 12,7 proc. Spadek odnotował rynek włoski – o 1,6 proc. Natomiast w sierpniu 2013 na głównych rynkach odnotowano spadki.

Jednak analitycy rynku oceniają sytuację optymistycznie, twierdząc, że do końca 2013 roku sprzedaż samochodów w Unii będzie wzrastała.

Również w Polsce spodziewany jest wzrost sprzedaży nowych aut. Do końca sierpnia 2013 sprzedano na naszym rynku 191 tys. nowych aut osobowych. To o 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012. Na wzrost sprzedaży wpływa też reeksport aut. Widać to szczególnie u dilerów w województwach przy zachodniej granicy. Miesięcznie w ramach reeksportu ok. 3 tys. nowych aut kupionych u polskich dilerów wyjeżdża za zachodnią granicę.

W ostatnich miesiącach roku wzrosty sprzedaży nowych samochodów będą w Polsce jeszcze większe niż dotychczas, ponieważ dilerzy będą starali się wyprzedać auta z rocznika 2013, zachęcając klientów różnymi promocjami i upustami.