• Ministerstwo Klimatu zdecydowało się wyręczyć gminy i narzucić im obowiązek tworzenia Stref Czystego Transportu – aktualnie to samorządy decydują o potrzebie ich tworzenia
  • Wprowadzenie obowiązkowych stref ma pozwolić na zmniejszenie zanieczyszczenie powietrza w centrach miast i ma pobudzić sprzedaż nowych, bardziej „czystych” aut
  • Niespodzianką jest rozszerzenie listy aut dopuszczonych do wjazdu o pojazdy napędzane gazem LPG
  • Więcej takich testów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Pierwsza ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych dawała gminom zarówno narzędzia prawne do tworzenia tzw. Stref Czystego Transportu, jak także dość dużą dobrowolność w ich wprowadzaniu. Teraz ma się to zmienić, bo przygotowywana właśnie nowelizacja ma nałożyć obowiązek wprowadzenia takich stref w każdej gminie powyżej 100 tys. mieszkańców. Ponadto projekt daje możliwość wypchnięcia „brudnych aut” także z centrów mniejszych miast, ale tu już zostawia ostateczną decyzję gminom.

Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu: „Zgodnie z obecne obowiązującymi uregulowaniami dotyczącymi Stref Czystego Transportu, gminy liczące powyżej 100 tys. mieszkańców mają możliwość wprowadzania takich stref, jednakże praktyka wskazuje, że nie podejmują takich działań. Projektowane zmiany maja na celu uelastycznienie przepisów w tym zakresie.”