Subaru Forester - ewolucja

Nowy Subaru Forester wyróżnia się świeżym wyglądem. Nie można mówić o rewolucji w stylistyce, to nie w stylu Subaru, ale łatwo odróżnić nową odsłonę modelu od poprzedniej. Najbardziej zmieniła się tylna część samochodu, w której zdecydowano się na większe lampy zachodzące na klapę bagażnika. Nie zapomniano również o wersji Sport, wyróżniającej się m.in. inaczej zaprojektowanymi zderzakami, większymi obręczami kół czy spojlerem dachowym.

Zajrzyjmy do wnętrza. Cała deska rozdzielcza wygląda identycznie, jak w nowej Imprezie, więc niczym nie zaskakuje. Jednak dzięki temu Foresterowi nie będzie można zarzucić, że obsługa funkcji jest nieintuicyjna. Tutaj wszystko znajduje się na swoim miejscu.

Subaru Forester - większe i mocniejsze

Nowa generacja SUV-a Subaru urosła. Rozstaw osi powiększono o 3 cm (do 266,9 cm), więc w środku jest więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy oraz bagaży. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność przestrzeni załadunkowej wynosi 2154 l. Niestety, producent nie podał standardowej pojemności bagażnika.

W Stanach nowy Subaru Forester będzie napędzany zmodyfikowaną wersją czterocylindrowego silnika (oczywiście w układzie bokser) o pojemności 2,5 litra. Generuje on moc 182 KM i współpracuje wyłacznie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Lineatronic CVT. W odmianach Touring i Sport kierowca może samodzielnie zmieniać wirtualne biegi (jest ich 7) za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy. Do wyboru są również dwa tryby jazdy (Intelligent i Sport), wpływające na charakterystykę pracy układu napędowego.

Nowe Subaru Forester

Subaru niezwykle poważnie podchodzi do kwesti bezpieczeństwa. Na pokładzie Forestera znalazły się najnowsze systemy bezpieczeństwa EyeSight, wzbogacone o funkcję DriverFocus, która kontroluje i informuje o zmęczeniu lub dekoncentracji kierowcy.

Subaru Forester - kiedy w salonach?

Nie wiemy jeszcze kiedy nowy Subaru Forester trafi do sprzedaży w Europie. Na rynku północnoamerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku.