Dla Marka Dąbrowskiego i Jacka Czachora, Silk Way Rally był pierwszym startem w mocnej Toyocie Hilux, którą załoga ORLEN Team odebrała bezpośrednio przed rajdem. Wcześniej byli motocykliści rywalizowali treningowo w eliminacji Mistrzostw Strefy Europy Centralnej, gdzie wygrali klasę diesel i zajęli czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Silk Way Rally to jeden z najtrudniejszych rajdów terenowych świata. To niesamowicie wymagająca nawigacyjnie przeprawa. Pokonanie całej trasy zajęło zwycięzcy 32h55’35. To tylko o 5,5 godziny mniej niż wynik najszybszego kierowcy tegorocznego rajdu Dakaru.
- Był to nasz pierwszy start Hiluxem i od razu jesteśmy tak wysoko, to niesamowite i bardzo satysfakcjonujące. Przyjechaliśmy tu by się uczyć i ten cel doskonale zrealizowaliśmy. Po tych siedmiu długich dniach, trudnych zarówno od strony technicznej jak i nawigacyjnej, jesteśmy z Jackiem naprawdę zgranym zespołem. Razem włożyliśmy w ten wynik naprawdę dużo pracy, widzimy jednak jej rezultaty i mamy naprawdę dobrą energię na kolejne starty – powiedział Marek Dąbrowski.
- To niewątpliwienasz wielki sukces. Sporo się nauczyliśmy jeśli chodzi o nasze nowe auto i mieliśmy okazję sprawdzić się z Markiem jako zespół – myślę, że to wszystko świetnie zagrało. Wiemy też co jeszcze musimy usprawnić by przyśpieszyć. Ten rajd nie bez powodu jest nazywany drugą po Dakarze najtrudniejszą przeprawą motoryzacyjną na świecie. Codziennie pokonywaliśmy prawie pięciuset kilometrowe odcinki specjalne, na które składały się wszystkie możliwe rodzaje nawierzchni: piach, wydmy, czy szybkie szutrowe partie. Silk Way to również dobra szkoła nawigacji i cieszę się, że od razu, w pierwszym starcie, zostaliśmy rzuceni na głęboką wodę- dodał Jacek Czachor
Piątą edycję Silk Way Rally wygrał Jean-Louis Schlesser, który wypracował 16.33 przewagi nad Władimirem Wasiliewem. Podium klasyfikacji generalnej uzupełnił Jewgieni Firsow przed załogą ORLEN Team: Markiem Dąbrowskim i Jackiem Czachorem.
Silk Way Rally 2013 - samochody - klasyfikacja końcowa
Poz. | Załoga | Auto | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Jean-Louis Schlesser/Konstantin Żilcow (F/RUS) | G-Force Proto | 32:55.35 |
2. | Władimir Wasiliew/Witalij Jewtekow | Schlesser Original | +16.33 |
3. | Jewgienij Firsow/Wadim Fiłatow (RUS) | Toyota Hilux | +1:47.33 |
4. | Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) | Toypta Hilux | +4:06.01 |
5. | Christian Lavieille/Jean-Michel Polato (F) | Buggy Juke | +4:16.58 |
6. | Bauyrżan Issabajew/Stanislas Podoljaniuk (KZ) | Toyota Hilux | +5:18.36 |
7. | Siergiej Sawienko/Denis Malcew (RUS) | Honda Acura Buggy | +5:40.24 |
8. | Jerome Pelichet/Eugenie Decré (F/CH) | Toyota Hilux | +7:45.14 |
9. | Ajdyn Rachimbajew/Gabdulla Aszimow (KZ) | Toyota Hilux | +8:51.39 |
10. | Petar Cenkow/Ivan Marinow (BGR) | Opel Antara RR3 | +8:57.15 |
Wśród ciężarówek dobrze spisała się polska załoga jadąca samochodem marki Tatra, która na mecie zajęła 11. miejsce, co uznać należy za duży sukces. Pierwsze na mecie były dwa fabryczne KAMAZ-y. Silk Way Rally 2013 był pechowy dla faworyzowanego Czecha Alesa Lopraisa, który zmagał się z problemami technicznymi swojej Tatry.
Silk Way Rally 2013 - ciężarówki - klasyfikacja końcowa
Poz. | Załoga | Auto | Czas/data |
---|---|---|---|
1. | Sotnikow/Mizukajew/Aferin | KAMAZ 4326 | 36:28.25 |
2. | Szibałow/Amatycz/Kisamijew | KAMAZ 4326 | +1.04 |
3. | Wiazowicz/Paliszczuk/Wicharenka | MAZ 5309RR | +32.39 |
4. | Mardiejew/Bielajew/Mirnyj | KAMAZ 4326 | +1:21.35 |
5. | Valtr/Kalina/First | LIAZ 111.154 | +2:06.47 |
6. | Wasilewskij/Zaparoszczanka/Kazłowskij | MAZ 5309RR | +2:28.21 |
7. | Vildman/Macik/Mrkva | LIAZ 111.154 | +5:10.13 |
8. | Kuprijanow/Kuprijanov/Tanin | KAMAZ 4911 | +5:29.13 |
9. | Van den Brink/Veenvliet/de Baar | Ginaf X2222 | +6:29.58 |
10. | Kovacs/Acs/Czegledi | Scania Qualisport V8 | +8:59.17 |
11. | Szustkowski/Kazberuk/Skrobanek | Tatra 815 | +10.00.37 |
21. | Loprais/BruynkensPustejovsky | Tatra 815/2 | +172:30.10 |