Na liście znalazło się 36 samochodów zakwalifikowanych do głównej kategorii, 19 modeli ekskluzywnych, 13 ekologicznych oraz 43 ubiegające się o najlepszy design.

Każdy z kandydatów (zgodnie z regulaminem) musi być samochodem kompletnie nowym lub samochodem po znaczących i głębokich zmianach, o czym zapewnienie otrzymano od ich producentów. Do lutego 2014 możliwe jest jednak modyfikowanie i uzupełnianie listy o samochody, które również spełniają kryteria.

Samochody kandydujące w głównym konkursie na Światowy Samochód Roku 2014 muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do 31 grudnia 2013 r. na co najmniej jednym kontynencie, a na minimum dwóch do 31 maja 2014 r..

W bieżącej edycji konkursu wprowadzona zostaje jedna zmiana – kategoria Światowy Sportowy Samochód Roku (World Performance Car of the Year) została zmieniona. Jej miejsce zajęła kategoria Światowy Ekskluzywny Samochód Roku (World Luxury Car of the Year). Obejmuje ona teraz pojazdy luksusowe, wyjątkowe, prestiżowe i sportowe oraz wersje supersportowe aut istniejących. Produkcja każdego z kandydatów do tego tytułu musi wynosić minimum 500 sztuk rocznie. W otwartej sprzedaży muszą się znaleźć przed 31 maja 2014 r.

Doprecyzowano też wymagania dotyczące dwóch pozostałych kategorii:

– auta kandydujące do tytułu World Green Car (Światowy Ekologiczny Samochód Roku) mogą być samochodami, które właśnie weszły do produkcji seryjnej lub przedprodukcyjnymi.

– do tytułu Światowego Samochodowego Designu Roku (World Car Design) kandydują automatycznie wszystkie samochody startujące w głównym Konkursie oraz kandydaci zgłoszeni przez Panel Ekspertów Stylistycznych.

Kalendarz Konkursu:

– 04.02.2014 r. – pierwsza runda głosowania

– 10.02.2014 r. międzynarodowa firma audytorska KPMG ogłosi listy Top Ten (Top Five dla Światowego Samochodu Ekologicznego).

– 04.03.2014 r. na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie KPMG ogłosi finałowe trójki w każdej z kategorii.

– 17.04.2014 r. na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku KPMG ogłosi zwycięzców we wszystkich kategoriach.

O wyborze laureatów zadecyduje 69 osobowe jury reprezentujące 22 kraje z różnych kontynentów. Wsrod nich jest też polski dziennikarz – Maciej Pertyński.

Światowy Samochód Roku 2014

Audi A3 Sedan

Audi A3 Sportback

BMW 4 Series

BMW i3

Cadillac CTS

Chevrolet Corvette Stingray

Chevrolet Impala

Chevrolet Silverado

Fiat 500L

Ford EcoSport

Ford Fiesta ST

Ford Fusion / Mondeo

Ford Transit Connect

Honda Fit/Jazz

Hyundai Generation i10

Hyundai Genesis

Hyundai Grand i10

Hyundai Sanfa Fe/ Grand Santa Fe

Infiniti Q50

Jeep Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Kia cee’d GT

Kia Cadenza

Kia Soul

Kia Carens

Lexus IS

Mazda3

Mercedes-Benz S-Class

MINI Hardtop / MINI Hatch

Mitsubishi Outlander PHEV

Opel Cascada

Peugeot 308

Porsche 911 Turbo

Subaru Forester

Toyota RAV4

Toyota Corolla

Światowy Samochód Ekskluzywny 2014 (obejmuje sportowe)

Audi RS 6 Avant

Audi RS 7 Sportback

Audi RS Q3

Audi S3

Bentley Flying Spur

BMW M6 Gran Coupe

Cadillac CTS

Cadillac ELR

Chevrolet Corvette Stingray

Hyundai Genesis

Infiniti Q50

Kia Cadenza

Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster

Lexus IS

Mercedes-Benz S63 AMG

Porsche 918

Range Rover Sport

Rolls-Royce Wraith

SRT Viper

Światowy Ekologiczny Samochód Roku 2014

Audi A3 Sportback g-tron (oraz Audi e-gas)

BMW i3

Cadillac ELR

Chevrolet Spark EV

Fiat 500e Electric Vehicle

Honda Accord Hybrid

Hyundai ix35 Fuel Cell

Mercedes-Benz S-300 BlueTEC Hybrid

Mitsubishi Outlander PHEV

Porsche Panamera S E Hybrid

Range Rover Hybrid

Subaru XV HYBRID

Volkswagen XL1

Światowy Samochodowy Design Roku 2014

– wszyscy kandydaci do głównego tytułu oraz dodatkowo:

Cadillac ELR

Cadillac Elmiraj Concept Car

Mercedes-Benz C-Class

Porsche 911 Targa

Range Rover Sport

SRT Viper

Volkswagen XL1