Na liście znalazło się 36 samochodów zakwalifikowanych do głównej kategorii, 19 modeli ekskluzywnych, 13 ekologicznych oraz 43 ubiegające się o najlepszy design.
Każdy z kandydatów (zgodnie z regulaminem) musi być samochodem kompletnie nowym lub samochodem po znaczących i głębokich zmianach, o czym zapewnienie otrzymano od ich producentów. Do lutego 2014 możliwe jest jednak modyfikowanie i uzupełnianie listy o samochody, które również spełniają kryteria.
Samochody kandydujące w głównym konkursie na Światowy Samochód Roku 2014 muszą się znaleźć w otwartej sprzedaży najpóźniej do 31 grudnia 2013 r. na co najmniej jednym kontynencie, a na minimum dwóch do 31 maja 2014 r..
W bieżącej edycji konkursu wprowadzona zostaje jedna zmiana – kategoria Światowy Sportowy Samochód Roku (World Performance Car of the Year) została zmieniona. Jej miejsce zajęła kategoria Światowy Ekskluzywny Samochód Roku (World Luxury Car of the Year). Obejmuje ona teraz pojazdy luksusowe, wyjątkowe, prestiżowe i sportowe oraz wersje supersportowe aut istniejących. Produkcja każdego z kandydatów do tego tytułu musi wynosić minimum 500 sztuk rocznie. W otwartej sprzedaży muszą się znaleźć przed 31 maja 2014 r.
Doprecyzowano też wymagania dotyczące dwóch pozostałych kategorii:
– auta kandydujące do tytułu World Green Car (Światowy Ekologiczny Samochód Roku) mogą być samochodami, które właśnie weszły do produkcji seryjnej lub przedprodukcyjnymi.
– do tytułu Światowego Samochodowego Designu Roku (World Car Design) kandydują automatycznie wszystkie samochody startujące w głównym Konkursie oraz kandydaci zgłoszeni przez Panel Ekspertów Stylistycznych.
Kalendarz Konkursu:
– 04.02.2014 r. – pierwsza runda głosowania
– 10.02.2014 r. międzynarodowa firma audytorska KPMG ogłosi listy Top Ten (Top Five dla Światowego Samochodu Ekologicznego).
– 04.03.2014 r. na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie KPMG ogłosi finałowe trójki w każdej z kategorii.
– 17.04.2014 r. na międzynarodowym salonie samochodowym w Nowym Jorku KPMG ogłosi zwycięzców we wszystkich kategoriach.
O wyborze laureatów zadecyduje 69 osobowe jury reprezentujące 22 kraje z różnych kontynentów. Wsrod nich jest też polski dziennikarz – Maciej Pertyński.
Światowy Samochód Roku 2014
Audi A3 Sedan
Audi A3 Sportback
BMW 4 Series
BMW i3
Cadillac CTS
Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Impala
Chevrolet Silverado
Fiat 500L
Ford EcoSport
Ford Fiesta ST
Ford Fusion / Mondeo
Ford Transit Connect
Honda Fit/Jazz
Hyundai Generation i10
Hyundai Genesis
Hyundai Grand i10
Hyundai Sanfa Fe/ Grand Santa Fe
Infiniti Q50
Jeep Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Kia cee’d GT
Kia Cadenza
Kia Soul
Kia Carens
Lexus IS
Mazda3
Mercedes-Benz S-Class
MINI Hardtop / MINI Hatch
Mitsubishi Outlander PHEV
Opel Cascada
Peugeot 308
Porsche 911 Turbo
Subaru Forester
Toyota RAV4
Toyota Corolla
Światowy Samochód Ekskluzywny 2014 (obejmuje sportowe)
Audi RS 6 Avant
Audi RS 7 Sportback
Audi RS Q3
Audi S3
Bentley Flying Spur
BMW M6 Gran Coupe
Cadillac CTS
Cadillac ELR
Chevrolet Corvette Stingray
Hyundai Genesis
Infiniti Q50
Kia Cadenza
Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster
Lexus IS
Mercedes-Benz S63 AMG
Porsche 918
Range Rover Sport
Rolls-Royce Wraith
SRT Viper
Światowy Ekologiczny Samochód Roku 2014
Audi A3 Sportback g-tron (oraz Audi e-gas)
BMW i3
Cadillac ELR
Chevrolet Spark EV
Fiat 500e Electric Vehicle
Honda Accord Hybrid
Hyundai ix35 Fuel Cell
Mercedes-Benz S-300 BlueTEC Hybrid
Mitsubishi Outlander PHEV
Porsche Panamera S E Hybrid
Range Rover Hybrid
Subaru XV HYBRID
Volkswagen XL1
Światowy Samochodowy Design Roku 2014
– wszyscy kandydaci do głównego tytułu oraz dodatkowo:
Cadillac ELR
Cadillac Elmiraj Concept Car
Mercedes-Benz C-Class
Porsche 911 Targa
Range Rover Sport
SRT Viper
Volkswagen XL1