Te informacje o samochodach z PRL będą tak niesamowite, że aż prawdziwe. Twoje zadanie polega na wyłowieniu ich z gąszczu mitów. Zapytamy o auta, które na pewno doskonale znasz: Malucha, Poloneza, Polskiego Fiata 125p, Syrenę i Warszawę. Ale dasz radę uzbierać, chociaż połowę punktów?
Syrena EVŹródło: Auto Świat / Krzysztof Kaźmierczak
Na temat każdego słynnego samochodu z FSO i FSM krąży wiele niestworzonych historii. Do tego stopnia, że czasem trudno powiedzieć, co jest mitem, a co prawdą. Zresztą dziś to zjawisko znów się nasila, ponieważ na Maluchy, Polonezy, Polskie Fiaty 125p, Syreny i Warszawy wróciła moda.
W tym quizie czeka cię 11 szalenie trudnych pytań — a dokładniej 11 szalenie trudnych zadań. Z czterech nieprawdopodobnie brzmiących informacji trzeba będzie wybrać jedną — prawdziwą. Możemy startować?
Rozpocznij quiz
Pytanie 1/11
Źródło: Fiat Auto Poland
Który z modeli poważnie rozważano do licencyjnej produkcji w PRL, ale w końcu wybrano Fiata 126?
Poprawna odpowiedź: Toyotę Corollę I
Pytanie 2/11
Źródło: Auto Świat
Gdyby Syrena 110 trafiła do produkcji, mogłaby zostać:
Poprawna odpowiedź: drugim seryjnym kompaktowym hatchbackiem w historii
Pytanie 3/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Ile średnich miesięcznych pensji trzeba było w 1958 r. wydać na fabrycznie nową FSO Warszawę?
Poprawna odpowiedź: 89, czyli prawie z siedmiu i pół roku pracy
Pytanie 4/11
Źródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik
W 1959 r. przeprowadzono próbę wytrzymałościową FSO Syreny. Trwała ona 65 godzin. Jaki procent tego czasu zajęły naprawy?
Poprawna odpowiedź: 17 proc.
Pytanie 5/11
Źródło: Auto Świat
Legendarny FSO Polonez Coupe:
Poprawna odpowiedź: miał 13-calowe obręcze kół
Pytanie 6/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Wskaż prawdziwą informację o Polskim Fiacie 125p:
Poprawna odpowiedź: Jedna z wersji sprzedawana we Francji nazywała się Montana Break
Pytanie 7/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła
Z kolei tutaj prawdą jest, że:
Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 125p doczekał się eksperymentalnej odmiany z napędem elektrycznym
Pytanie 8/11
Źródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik
Syrena Laminat:
Poprawna odpowiedź: powstała jako część zamienna
Pytanie 9/11
Źródło: Auto Świat
FSO Wars:
Poprawna odpowiedź: miał strefę kontrolowanego zgniotu
Pytanie 10/11
Źródło: Materiały prasowe
Smyk:
Poprawna odpowiedź: jeden z prototypów miał nadwozie z tworzywa sztucznego, co w 1958 r. wciąż było fenomenem na skalę światową
Pytanie 11/11
Źródło: Auto Świat / ACZ
FSO Warszawa:
Poprawna odpowiedź: jej układ hamulcowy trzeba było regulować co 2000 km
Brakuje jeszcze 11 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Wbrew pozorom bez dramatu
Bo ten quiz był naprawdę trudny i podchwytliwy. Masz ochotę na jeszcze jeden o motoryzacji PRL? Serdecznie zapraszamy!
Naprawdę dobrze
Odpowiedzi potrafiły sprowadzić na manowce, więc nawet cztery poprawne trafienia to już coś. Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o motoryzacji PRL? Serdecznie zapraszamy!
Nasze uznanie
Znasz się na motoryzacji PRL naprawdę dobrze. Jesteśmy pewni, że w naszym kolejnym quizie a modelach z tamtego okresu poradzisz sobie jeszcze lepiej! Zapraszamy!
Rewelacja!
Chylimy czoła przed twoją wiedzą. Chcesz się przekonać, czy powtórzysz ten wynik w naszym kolejnym quizie o samochodach PRL? To do dzieła!
Jesteś arcymistrzem!
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem twojej eksperckiej wiedzy! Ciekawe, czy w naszym kolejnym quizie o motoryzacji PRL także zdobędziesz maksimum punktów. Przekonaj się! Zapraszamy!!