Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

W tym quizie o PRL będzie szalenie trudno wskazać prawdziwą informację. 6/11 to już wielki sukces

Te informacje o samochodach z PRL będą tak niesamowite, że aż prawdziwe. Twoje zadanie polega na wyłowieniu ich z gąszczu mitów. Zapytamy o auta, które na pewno doskonale znasz: Malucha, Poloneza, Polskiego Fiata 125p, Syrenę i Warszawę. Ale dasz radę uzbierać, chociaż połowę punktów?

Syrena EV
Syrena EVŹródło: Auto Świat / Krzysztof Kaźmierczak

Na temat każdego słynnego samochodu z FSO i FSM krąży wiele niestworzonych historii. Do tego stopnia, że czasem trudno powiedzieć, co jest mitem, a co prawdą. Zresztą dziś to zjawisko znów się nasila, ponieważ na Maluchy, Polonezy, Polskie Fiaty 125p, Syreny i Warszawy wróciła moda.

W tym quizie czeka cię 11 szalenie trudnych pytań — a dokładniej 11 szalenie trudnych zadań. Z czterech nieprawdopodobnie brzmiących informacji trzeba będzie wybrać jedną — prawdziwą. Możemy startować?

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/11
Źródło: Fiat Auto Poland

Który z modeli poważnie rozważano do licencyjnej produkcji w PRL, ale w końcu wybrano Fiata 126?

Poprawna odpowiedź: Toyotę Corollę I

Pytanie 2/11
Źródło: Auto Świat

Gdyby Syrena 110 trafiła do produkcji, mogłaby zostać:

Poprawna odpowiedź: drugim seryjnym kompaktowym hatchbackiem w historii

Pytanie 3/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Ile średnich miesięcznych pensji trzeba było w 1958 r. wydać na fabrycznie nową FSO Warszawę?

Poprawna odpowiedź: 89, czyli prawie z siedmiu i pół roku pracy

Pytanie 4/11
Źródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

W 1959 r. przeprowadzono próbę wytrzymałościową FSO Syreny. Trwała ona 65 godzin. Jaki procent tego czasu zajęły naprawy?

Poprawna odpowiedź: 17 proc.

Pytanie 5/11
Źródło: Auto Świat

Legendarny FSO Polonez Coupe:

Poprawna odpowiedź: miał 13-calowe obręcze kół

Pytanie 6/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Wskaż prawdziwą informację o Polskim Fiacie 125p:

Poprawna odpowiedź: Jedna z wersji sprzedawana we Francji nazywała się Montana Break

Pytanie 7/11
Źródło: Auto Świat / Adam Mikuła

Z kolei tutaj prawdą jest, że:

Poprawna odpowiedź: Polski Fiat 125p doczekał się eksperymentalnej odmiany z napędem elektrycznym

Pytanie 8/11
Źródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Syrena Laminat:

Poprawna odpowiedź: powstała jako część zamienna

Pytanie 9/11
Źródło: Auto Świat

FSO Wars:

Poprawna odpowiedź: miał strefę kontrolowanego zgniotu

Pytanie 10/11
Źródło: Materiały prasowe

Smyk:

Poprawna odpowiedź: jeden z prototypów miał nadwozie z tworzywa sztucznego, co w 1958 r. wciąż było fenomenem na skalę światową

Pytanie 11/11
Źródło: Auto Świat / ACZ

FSO Warszawa:

Poprawna odpowiedź: jej układ hamulcowy trzeba było regulować co 2000 km

Brakuje jeszcze 11 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
Wbrew pozorom bez dramatu
Bo ten quiz był naprawdę trudny i podchwytliwy. Masz ochotę na jeszcze jeden o motoryzacji PRL? Serdecznie zapraszamy!
Naprawdę dobrze
Odpowiedzi potrafiły sprowadzić na manowce, więc nawet cztery poprawne trafienia to już coś. Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o motoryzacji PRL? Serdecznie zapraszamy!
Nasze uznanie
Znasz się na motoryzacji PRL naprawdę dobrze. Jesteśmy pewni, że w naszym kolejnym quizie a modelach z tamtego okresu poradzisz sobie jeszcze lepiej! Zapraszamy!
Rewelacja!
Chylimy czoła przed twoją wiedzą. Chcesz się przekonać, czy powtórzysz ten wynik w naszym kolejnym quizie o samochodach PRL? To do dzieła!
Jesteś arcymistrzem!
Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem twojej eksperckiej wiedzy! Ciekawe, czy w naszym kolejnym quizie o motoryzacji PRL także zdobędziesz maksimum punktów. Przekonaj się! Zapraszamy!!
Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków