W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Ford Explorer, czyli zupełnie nowe wcielenie legendy
Nowy Ford Explorer to nowa jakość w segmencie SUV-ów średniej wielkości. To w pełni elektryczny, pięciomiejscowy SUV, który wyznacza drogę dla nowej linii pojazdów elektrycznych amerykańskiej marki. Co ważne, zaprojektowano go w Europie i jest produkowany w Europie, w zakładach Forda w Kolonii. Ford Explorer mierzy 4468 mm długości, 2063 mm szerokości całkowitej, 1630 mm wysokości, a rozstaw osi to imponujące 2767 mm. Ten ostatni parametr wpływa na bardzo przestronną tylną kanapę. Każde miejsce jest wygodne dla dorosłych osób. Bagażnik pomieści aż 440 l. Ford zachował w Explorerze to, z czego słynie — angażujące prowadzenie i przyjemność z jazdy. Co więcej, elektryk potrafi zaskoczyć także swoją zwinnością.
Ford Explorer w promocyjnej ofercie
Nowym Fordem Explorerem warto zainteresować się zwłaszcza teraz ze względu na nową ofertę benefitów. Producent oferuje aż osiem lat ochrony Ford Protect, a więc gwarancję i serwis w cenie. Za darmo klient dostaje także Wallboxa i wyposażenie dodatkowe do wartości 7 270 zł. Bardzo ciekawie wygląda miesięczna rata. W Abonamencie Ford Wynajem można jeździć Explorerem już od 2 899 zł netto miesięcznie. Sprawdziliśmy tu najmocniejszą, 340-konną wersję Premium z akumulatorem o pojemności 79 kWh z napędem na cztery koła z roku modelowego 2025. Oferta wynajmu zawiera: serwis, ubezpieczenie, samochód zastępczy, assistance 24/7.
Ford Explorer gotowy na każdą przygodę
W wersji RWD samochód dysponuje baterią o pojemności 77 kWh i układem napędowym o mocy maksymalnej 286 KM i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na szczycie oferty jest dwusilnikowy Explorer AWD z baterią o pojemności 79 kWh, ale znacznie mocniejszym układem napędowym – o mocy 340 KM. W nowym Fordzie nie ma żadnych obaw o zasięg. Ten może sięgnąć nawet 602 km! Explorer nie boi się nawet najdłuższych tras. Wystarczy podłączyć go do szybkiej ładowarki na 10 min, żeby zyskać 192 km zasięgu (w przypadku napędu AWD). To oznacza, że szybka kawa na stacji przełoży się na 200 km dalszej jazdy.
Ford Explorer zaskakuje wnętrzem
Ford przyzwyczaił do innowacyjnych rozwiązań w swoich samochodach. Kierowca ma do dyspozycji 17‑litrowy schowek pod podłokietnikiem i zabezpieczoną za ekranem systemu SYNC skrytkę. Każde auto jest wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy SYNC Move z regulowanym środkowym ekranem dotykowym o przekątnej 14,6 cala, który można podnosić i opuszczać w zakresie do 30 stopni. We wnętrzu znajdziemy nowoczesne sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz stylowy soundbar. Telefon można podłączyć bezprzewodowo za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto.