Dwa podobne egzemplarze dostarczone zostały do brytyjskiego instytutu MIRA, który poddał je próbom zderzeniowym.

Dyrektor rozwoju Tata Motors Clive Hickman powiedział, że celem tych testów było pokazanie możliwości Nano w warunkach europejskich przepisów. Jednocześnie podkreślił, iż pierwotnie auto nie było zaprojektowane z myślą o sprzedaży w Europie i dlatego wprowadzenie na ten ważny dla producent a rynek przewidziano dopiero w 2012 roku.

Przed próbami zderzeniowymi auta zostały odpowiednio zmodyfikowane. W przedniej części nadwozia wzmocniono elementy nośne, dołożono elementy wzmacniające w przednim zderzaku i drzwiach, a także wypełniono pianką niektóre elementy przedniej części karoserii. Zmiany te wykonano już w trakcie produkcji.

W MIRA przeprowadzono dwie podstawowe próby, które są warunkiem przyznania europejskiej homologacji - czołowa próbę zderzeniowa przy prędkości 56 km/h oraz boczną przy prędkości 50 km/h. Według nadzorujących inżynierów Tata Nano przeszedł te próby z powodzeniem i uzyskał wyniki zbliżone do podobnych modeli innych marek. Dokładnych danych jednak nie ujawniono.

Testy homologacyjne nie są jednak tak dokładnie realizowane według metodyki EuroNCAP, ale w odróżnieniu od nich, muszą przejść je wszystkie auta przeznaczone do sprzedaży. Dla porównania czołowe zderzenie według EuroNCAP realizowane jest przy prędkości 64 km/h, co zwiększa wymagania.