Peugeot 208 jest pierwszym samochodem rajdowym skonstruowanym zgodnie z homologacją FIA nowej klasy R5, która zadebiutuje na odcinkach specjalnych w 2013 roku. Rajdowy 208 R5 zastąpi utytułowanego 207 S2000.

Testy zostały przeprowadzone na szutrowych drogach w południowo-wschodniej Francji, niedaleko miejscowości Riboux. Samochód testowali trzykrotni Rajdowi Mistrzowie Polski – Bryan Bouffier i Xavier Panseri. W trakcie testów skoncentrowano się na pracy zawieszenia oraz turbodoładowanego silnika.

Pierwsze testy Peugeot 208 R5 Foto: Auto Świat
Pierwsze testy Peugeot 208 R5

„Pierwszy, najważniejszy krok już za nami. Wykonaliśmy dużo pracy, z której jesteśmy zadowoleni i wkraczamy teraz w drugą fazę rozwoju samochodu. Przejedziemy bardzo dużo kilometrów, blisko 10 000 na szutrze, asfalcie oraz śniegu. Chcemy wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i przygotować samochód możliwie najlepiej. Bardzo optymistycznie patrzymy na osiągi 208 R5, tkwi w nim duży potencjał” – mówił Alexis Avril, menadżer techniczny Peugeot Sport.

„Samochód dobrze się spisywał. Podoba mi się wyważenie oraz ogólny balans. Komfortowo czułem się za kierownicą. Wygląda na to, że będzie to mocny samochód z turbodoładowanym silnikiem, który daje duży moment obrotowy. To sprawia, że jest łatwiejszy w użyciu i jest dużą zaletą na luźnych nawierzchniach” – komentował Bryan Bouffier.

Pierwsze testy Peugeot 208 R5 Foto: Auto Świat
Pierwsze testy Peugeot 208 R5

Jak jeździ nowy Peugeot 208